۲۴ بهمن ۱۳۹۴، ۹:۲۳

مدیر گروه رشته طراحی کیف وکفش:

نگاه جدی به طراحی کیف و کفش چرم وجود ندارد

نگاه جدی به طراحی کیف و کفش چرم وجود ندارد

مدیر گروه رشته طراحی کیف و کفش به این‌که هنوز نگاه جدی به طراحی کیف و کفش وجود ندارد اشاره و بیان کرد: نمونه کارهایی که ارائه می‌شود، گرته‌برداری از کارهای خارجی است.

سیامک ناظمی دکترای شیمی نساجی و مدیر گروه رشته طراحی کیف و کفش دانشگاه علمی کاربردی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به جایگاه کیف وکفش در طراحی مد عنوان کرد: طراحی کیف، فرآیند نوپایی است که تا چند سال گذشته از هیچ جایگاهی برخوردار نبود ولی  چند سال است که در طراحی مد، مورد توجه قرار گرفته و در همین مدت کوتاه مسیر رو به روشدی را طی کرده است. علاوه بر این در سال‌های اخیر، این تخصص به صورت رشته تخصصی در دانشگاه و آموزشگاه  آموزش داده می‌شود.

وی افزود: با تلاش‌هایی که از سوی دانشگاه‌ها صورت گرفت رشته طراحی کیف توانست جایگاه خود را در فضای آموزشی به دست آورد و در کنار طراحی لباس به عنوان یک رشته مجزا امکان وجود یابد.

ناظمی در ادامه گفت: رشته طراحی کفش، نزدیک به یک سال است که در فضای آموزشی دانشگاه‌ها ورود و با تلاش‌های اتحادیه کیف و کفش و چرم  رشد کرده است. اما در مجموع طراحی کفش، محدودیت‌های متفاوتی نسبت به طراحی لباس دارد و شاید بتوان گفت با محدودیت های کمتری رو به روست. علاوه بر این به سبب ارتباط مستقیمی که با سلامتی پا و هم‌چنین کمر دارد؛ رسیدن به دانش طراحی در آن کمی زمان بر است.

مدیرگروه رشته طراحی کیف و کفش دانشگاه علمی- کاربردی گفت با اشاره به مشکلاتی که در حوزه طراحی کیف و کفش  وجود دارد خاطر نشان کرد: تبدیل حوزه کیف و کفش از یک حرفه سنتی به یک چرخه صنعتی سبب به ظهور رسیدن برندهایی در این حوزه شده است.

ناظمی به این‌که هنوز نگاه جدی به طراحی کیف و کفش وجود ندارد اشاره و بیان کرد: هنوز برخی از تولیدکنندگان کیف و کفش، نگاه جدی به این عرصه ندارند و  تولیداتشان را  نمی‌توان تولیدات حرفه‌ای دانست و تنها به گرته برداری نمونه‌های خارجی می‌پردازند.

این هنرمند با اشاره به کارگاه های سنتی اضافه کرد: در این میان کارگاه‌های متعددی نیز در سطح تهران وجود دارد که فرآیند طراحی در آنها مقفول مانده و به آن توجه نمی شود. به باور من ببهتر است با تبلیغات به شناساندن اهمیت فرایند طراحی کمک کنیم  تا در سایه آن تولیدات داخلی با طراحی انحصاری داشته باشیم. این موضوع سبب جلب توجه مردم به برندهای داخلی خواهد شد.

کد خبر 3048094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha