۱۰ اسفند ۱۳۹۴، ۱۱:۲۸

کتاب «شهر خلاق» منتشر شد

کتاب «شهر خلاق» منتشر شد

کتاب «شهر خلاق» اثر چارلز لندری به همت دفتر پژوهشهای فرهنگی روانه بازار نشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «شهر خلاق» اثر چارلز لندری و ترجمه محمود عبدالله زاده توسط دفتر پژوهشهای فرهنگی منتشر شد.

شهرها همواره بوته آزمایش فرهنگ و تمدن و کانون آفرینش ثروت بوده‌اند. با شدت گرفتن مشکلات زیربنایی، اقتصادی و اجتماعی، تغییرات چشمگیری در شهرها در حال وقوع است. اگر شهرها باید رشد کنند، ایجاد دگرگونی‌هایی اساسی در شیوه مدیریت آنها ضروری است و در فرآیند این دگرگونی استعداد و خلاقیت ساکنان شهر یعنی شهروندان، کسب و کارها و مقامات شهری باید به خدمت گرفته شوند.

وقتی از جنبش شهر خلاق صحبت می‌کنیم از موازنه‌­ای پویا و گه­گاه پرتنش حرف می‌زنیم که در اجماع کهنه و نو بر آن است تا با حرکت از «مهندسی شهری» به سوی «شهرسازی خلاق» شرایطی را مهیا سازد تا در آن مردم به جای دریافت­‌کنندگان منفعل و یا قربانیان تغییر، به عاملان تغییر تبدیل شوند. این جنبش جهانی در حال بازنویسی پارادایم برنامه­‌ریزی است. در این پارادایم جدید خلاقیت به مثابه پول جدید، و مردمان خلاق چونان سرمایه­های شهر آینده و تولیدکنندگان ثروت انگاشته می­شوند.

کتاب شهر خلاق فراخوانی است برای کنش خلاق در توسعه و اداره زندگی شهری و ابزاری است برای ایجاد روش‌های احیا و بازسازی شهری. نویسنده کتاب با بازنمایی پژوهش‌های موردی و نمونه‌هایی از نوآوری و بازسازی شهری در کشورهای مختلف، اقدامات و ابزار مهم و مورد نیاز برای مدیریت خلاق شهری را شناسایی و آنها را تحلیل می‌کند. نویسنده نشان می‌دهد چگونه می‌توان در پرداختن به مسائل شهری خلاقانه اندیشید و برنامه‌ریزی کرد و چگونه می‌توان روش‌هایی را که در این کتاب شرح داده شده به کار بست.

کتاب «شهر خلاق» نوشته چارلز لندری با ترجمه دکتر محمود عبدالله‌زاده در ۳۶۴ صفحه توسط دفتر پژوهشهای فرهنگی با قیمت ۲۲۰۰۰ تومان در زیرمجموعه کتاب‌های شهرشناسی منتشر شده و در دسترس علاقمندان قرار دارد.

کد خبر 3568173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha