۹ اسفند ۱۳۹۴، ۱۱:۴۶

۲ خبر از شبکه یک سیما

آشپز برتر در «دستپخت» معرفی می‌شود/برخورد با دستفروشان در «پایش»

آشپز برتر در «دستپخت» معرفی می‌شود/برخورد با دستفروشان در «پایش»

رقابت ۹ فینالیست برای معرفی آشپز و سرآشپز برتر در برنامه «دستپخت» در نوروز ۹۵ و برخورد شهرداری با دستفروشان در برنامه «پایش» از جمله اخبار شبکه یک سیما در روز یکشنبه ۹ اسفندماه هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، شاهرخ امیرمعزی تهیه کننده مسابقه آشپزی «دستپخت» گفت: تاکنون مسابقه ۷ گروه از سرآشپزان مطرح کشور در این مسابقه به اتمام رسیده و فینالیست های این ۷ گروه هم مشخص شده اند. در هر گروه، ۹ نفر از سرآشپزان با نظارت دقیق داوران ایرانی و بین المللی با یکدیگر رقابت می کنند که تا الان ۷ نفر از ۶۳ سرآشپزی که در این رقابت ها شرکت کرده اند، به مرحله نهایی که در ایام نوروز ۹۵ از شبکه یک سیما پخش خواهد شد، با هم به رقابت می پردازند. با پایان رقابت گروه ۸ و ۹ که تا آخر اسفندماه به اتمام خواهد رسید ۲ سرآشپز باقی مانده هم به جمع فینالیست ها اضافه خواهد شد.

این تهیه کننده با بیان این که در ایام نوروز در۱۲ برنامه رقابت های فینال مسابقه دستپخت به روی آنتن خواهد رفت، اظهار کرد: این مسابقات که به صورت حذفی خواهد بود، هر شب ساعت ۲۰ از شبکه یک پخش می شود. پس از گذشت ۴ برنامه ۲ نفر از شرکت کنندگان حذف می شوند، بعد از گذشت ۲ برنامه، ۲ نفر دیگر از سرآشپزان حذف خواهند شد، ۵ نفر باقی مانده هم به همین صورت در ۴ برنامه حذف شده و ۳ سرآشپز باقی مانده در ۳ شب با هم به رقابت خواهند پرداخت و در شب آخر برنده خوش شانس مسابقه «دستپخت» تعیین می شود.

وی یادآور شد: سرآشپز برتر این مسابقات مبلغ ۳۰ میلیون تومان جایزه نقدی به همراه تندیس زرین برنامه که از جنس طلا هست به او اهدا می شود.

شاهرخ امیر معزی همچنین از اعزام ۳ نفر پایانی این رقابت ها به مسابقات بین المللی خبر داد که به میزبانی دانشگاه و مدرسه آشپزی Chef cut (شف كات) که در همه کشورهای اروپایی شعبه و نمایندگی دارد، اعزام خواهند شد.

تهیه کننده برنامه «دستپخت» ادامه داد: بعد از پایان مسابقه دستپخت در سال ۹۴، ۹ سرآشپز هم که به انتخاب بینندگان معرفی شدند با یکدیگر رقابت کرده و نفر برتر هم به همراه ۳ سرآشپز دیگر به مسابقات بین المللی اعزام خواهد شد.  در پایان ۸ مرحله از مسابقه «دستپخت»، ۳ میلیون بیننده با ارسال پیامک به برنامه، رضایت خودشان را از مسایقه «دستپخت» اعلام کردند.

مرحله نهایی و فینال مسابقه «دستپخت» از ۲۹ اسفندماه ۱۳۹۴ تا ۱۲ فروردین‌ماه ۹۵ هر شب حوالی ساعت ۲۰ از شبکه یک روی آنتن خواهد رفت تا در پایان نوروز ۹۵، آشپز برتر و سرآشپز سال ۱۳۹۴ انتخاب و معرفی شوند.

برخورد شهرداری ها با دستفروشان در «پایش»

برنامه پایش امشب ۹ اسفندماه با موضوع بازاریابی برای کسب و کارهای خرد و فروشندگان کم سرمایه به روی آنتن می‌رود. در این برنامه و در آستانه گرم شدن بازار شب سال نو، به موضوع دست ‌فروشی، ایجاد بازار برای فروشندگان کم سرمایه و کسب و کارهای خرد پرداخته خواهد شد. بر اساس ماده ۱۶ قانون بهبود محیط کسب و کار، شهرداری‌ها وظیفه دارند محل‌های مناسبی برای فروشنده های کم سرمایه و داوطلبان فروش کالاهای ایرانی فراهم کنند و به قیمت ارزان و تمام شده به آنها اجاره دهند.

علی دینی ترکمانی استاديار دانشگاه و عضو هیأت علمی موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی مهمان این برنامه است تا درباره وضعیت کسب و کارهای خرد درکشور راهکارهایی را ارائه کند. تحلیل اوضاع بازار و پیش بینی بازارهای بورس و ارز در آستانه شب عید از دیگر بخش‌های برنامه امشب پایش است. در بخش کارآفرینی هم شهرام فخار استاد خبره برندسازی که برند غذاخوری خود را تا اروپا هم گسترش داده، با حضور در برنامه، راز و رمز موفقیت در خلق برند و موفقیت در فروش را در اختیار علاقمندان بخش کارآفرینی قرار می‌دهد.

سؤال نظرسنجی برنامه امشب به شرح ذیل است:

به نظر شما اولویت برخورد شهرداری‌ها با دستفروش‌ها کدام گزینه باید باشد؟ ۱- برای آنها محل فروش تعیین کنند ۲- جمع آوری شوند

برای شرکت در این نظرسنجی عدد گزینه مورد نظر را به شماره پیامک ۳۰۰۰۰۱۱۱ ارسال کنید. برنامه «پایش» به تهیه‌کنندگی توحید آتشبار، کاری از گروه دانش و اقتصاد شبکه یک است که یکشنبه‌ها بعد از سریال شبانگاهی از این شبکه پخش می‌شود.

کد خبر 3568352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha