۱۵ تیر ۱۴۰۳، ۰:۳۶

سفر رئیس موساد به قطر

سفر رئیس موساد به قطر

رئیس سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی با سفر به دوحه، قرار است با نخست وزیر قطر دیدار و گفتگو کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، رژیم صهیونیستی برای آزادی اسرای در بند خود در غزه اکنون در حال استفاده از تمامی گزینه‌های بر روی میز است. توسل به میانجیگرانی همچون قطر و مصر، از جمله این گزینه هاست.

بر این اساس، دیوید بارنیا، رئیس سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی موسوم به موساد قرار است روز جمعه با سفر به دوحه، پایتخت قطر با مقامات ارشد این کشور پیرامون تلاش‌ها برای رسیدن به توافق با جنبش حماس به رایزنی بپردازد.

یک مقام رسمی که نخواست نامش فاش شود در این باره گفت: براساس برنامه ریزی های انجام شده بارنیا قرار است در سفر به دوحه با شیخ محمد بن عبدالرحمان بن جاسم آل ثانی، نخست وزیر قطر به عنوان بخشی از تلاش‌ها به منظور رسیدن به نتیجه در مذاکرات گفتگو کند.

کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی پیش از این اعلام کرده بود رئیس سازمان موساد ریاست هیأت مذاکره کننده صهیونیست با حماس را برعهده خواهد داشت.

قطر از دیرباز روابط خوبی با اخوان المسلمین در منطقه داشته است. جنبش حماس در اواخر دهه ۸۰ میلادی با تفکر اخوان المسلمین در میان فلسطینیان شکل گرفت. دوحه یکی از مهمترین میانجیگران میان حماس و رژیم صهیونیستی از زمان آغاز جنگ در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ بوده است.

کد خبر 6156798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha