۱۱ اسفند ۱۳۹۴، ۱۰:۳۳

مهارت‌آموزی به جای مدرک‌گرایی/ کشور نیازمند نیروی ماهر است

مهارت‌آموزی به جای مدرک‌گرایی/ کشور نیازمند نیروی ماهر است

یک مقام مسئول در وزارت کار با تاکید بر لزوم تغییر دیدگاه مدرک گرایی به مهارت گرایی در انجام کار گفت: کشور نیازمند نیروی کار ماهر است.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدحسين حاجيلو با تاکید بر ارتقاي ترويج فرهنگ مهارت آموزي در كشور با استفاده از ظرفيت‌هاي بخش خصوصي، از تشكيل كميته هاي تخصصي بعد از پايان شانزدهمين مسابقات ملي مهارت خبر داد و افزود: در كميته هاي مذكور نقاط قوت و ضعف برگزاري مسابقات ملي مهارت شناسايي شد.

وي اظهار اميدواري كرد در مسابقات جهاني مهارت ۲۰۱۷ امارات و ۲۰۱۹ روسيه موفقيت هاي بيشتري كسب نماييم. نخبگان مهارتي در آينده كشور نقش مهمي داشته و مدرک گرايي بايد جای خود را به مهارت گرايي بدهد.

حاجيلو با بيان اينكه كشورمان در شرايط پساتحريم است و همه ما بايستي براي ساختن ايران اسلامي به دولت كمک كنيم تأكيد كرد: براي توسعه كشورمان نياز به نيروي ماهر داريم. براي ايجاد تحول در كشور بايد به بنگاه هاي خُرد و كوچک توجه نماييم و مهارت آموزان بايستي در اين خصوص نقش آفريني نمايند.

این مقام مسئول در وزارت کار با تأكيد بر ارتقاي ترويج فرهنگ مهارت آموزي در كشور بيان داشت: در اين خصوص بايستي از بنگاه هاي خصوصي ياري بگيريم و برنامه ريزي كامل داشته باشيم. لازم است كه چالش هاي مسابقات ملي مهارت را شناسايي كنيم و براي اجراي بهتر مسابقات ملي مهارت تلاش نماييم و  اين كار نيازمند پايبند بودن به اخلاق حرفه اي است.

کد خبر 3568863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha