۱۷ اسفند ۱۳۹۴، ۱۲:۳۸

همایش «کودکان؛ سلامت روان و دنیای مجازی» در تبریز برگزار می شود

همایش «کودکان؛ سلامت روان و دنیای مجازی» در تبریز برگزار می شود

تبریز - نخستین همایش «کودکان؛ سلامت روان و دنیای مجازی» در تبریز برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، این همایش در راستای توجه به آسیب های دنیای مدرن بر سلامت روانی کودکان به همت جمعیت حمایت از کودکان در معرض آسیب رستاک و با مشارکت اداره کل سلامت و امور اجتماعی شهرداری تبریز برپا می شود.

بنا بر اظهار نظر برگزار کنندگان این همایش با توجه به اینکه سلامت روان در همه‌ سنین و در کل دنیا مغفول مانده است اما در ایران شرایط نا به سامان‌تر است و بودجه‌ بهداشت روان در مقایسه با بودجه عمومی بسیار ناچیز است، جمعیت حمایت از کودکان در معرض آسیب رستاک در راستای اهداف خود جهت پرداختن به مشکلات و آسیب هایی که کودکان سرزمین مان را تهدید می کند، اقدام به برپایی این همایش نموده است.

بر اساس آمارها و نتایج پژوهشی که سال ۹۲ در مورد اختلالات روانی کودک و نوجوانان شهرهای تهران، اصفهان، شیراز، تبریز و مشهد که نیمی از جمعیت کشور را تحت پوشش قرار می‌دهند، میزان اختلالات افسردگی در کودکان این شهرها شش درصد، وسواس چهار درصد، پر خوری عصبی ۰.۵ درصد، تیک عصبی ۱.۴ درصد، بیش فعالی ۱۸ درصد، رفتار مقابله‌ای و لجبازی ۲۰ درصد بوده و مجموع این اختلالات ۴۹.۵ را تشکیل می‌دهند.

گفتنی است، نخستین همایش «کودکان؛ سلامت روان و دنیای مجازی» ساعت ۱۶ روز ۲۴ اسفند سال جاری در محل تالار اندیشه سازمان پارک ها و فضای سبز تبریز واقع در پارک بزرگ ائل گلی برگزار می شود.

کد خبر 3574786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha