۱۸ اسفند ۱۳۹۴، ۱۳:۱۴

مسوول کمیته اطلاع رسانی ستاد خدمات سفر خراسان شمالی:

ماندگاری مسافران نوروزی در خراسان شمالی نیازمند برنامه ریزی است

ماندگاری مسافران نوروزی در خراسان شمالی نیازمند برنامه ریزی است

بجنورد- مسئول کمیته اطلاع رسانی، تبلیغات و امور فرهنگی ستاد خدمات سفر خراسان شمالی گفت: دستگاه های اجرایی باید برای ماندگاری بیشتر مسافران نوروزی در استان برنامه ریزی کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن عباسی ظهر سه شنبه در دومین جلسه کمیته اطلاع رسانی، تبلیغات و امور فرهنگی ستاد خدمات سفر خراسان شمالی اظهار کرد: امسال برگزاری جلسات ستاد خدمات سفر به روابط عمومی ها واگذار شده است و از این جهت بایستی اقدامات به نحو شایسته ای انجام شود.

وی گفت: با توجه به اینکه نوروز امسال با ایام فاطمیه تقارنی ندارد باید برنامه ها به صورت مفرح و شاد برگزار و اقدامات مناسبی برای جذ ب و ماندگاری بیشترمسافران نوروزی در استان انجام شود.

عباسی گفت: کمیته اطلاع رسانی ستاد خدمات سفر اعتبارات اندکی دارد و صدا و سیما و رسانه ها باید مساعدت کنند تا خراسان شمالی آن گونه که شایسته است به مسافران و گردشگران معرفی شود.

وی افزود: خراسان شمالی استانی در مسیر تردد سالانه میلیون ها مسافر و زانری است که از محورهای مختلف این استان  عبور می کنند، بنابراین توجه به ماندگاری مسافران و بهره مندی آنان از جاذبه های استان یکی از ضروریات مهم  محسوب می شود.

عباسی گفت: هم اکنون خراسان شمالی بیش از هزار و ۲۰۰ اثر تاریخی دارد که باید این آثار به خوبی به مردم معرفی شود.

وی اظهارکرد:  یکی از روش های معرفی استان به مسافران استفاده از داشته های استان مانند کشتی با چوخه و ... بجای المانهای نوروزی است.

عباسی تاکید کرد: باید برنامه های استقبال از اولین مسافران و مراسم ۱۲فرورین پررنگ تر از گذشته انجام شود.

وی با اشاره به برگزاری چندین بازارچه صنایع دستی در استان طی ایام نوروز گفت: اجرای موسیقی محلی خراسان شمالی در این بازارچه ها از دیگر راهکارهای جذب مسافر است.

عباسی اظهار کرد: همچنین در نوروز امسال علاوه بر پیش بینی مکانهایی برای اسکان مسافران، مکانی نیز در کنار بیمارستان امام علی (ع) بجنورد برای اسکان خانواده های حادثه دیده در نوروز پیش بینی شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، خراسان شمالی از استانهای شمال شرق کشور با جاذبه های فراوان تاریخی و گردشگری است که سالانه در ایام نوروز و تعطیلات تابستانی میلیونها زائر و مسافر از مسیر این استان به سمت مشهد مقدس و یا بالعکس تردد می کنند.

این استان دارای هشت شهرستان و جمعیتی بالغ بر ۹۲۸ هزار نفر است.

کد خبر 3575774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha