۱۹ اسفند ۱۳۹۴، ۱۱:۱۰

توسط دفتر امور مشاوره و خانواده انجام شد؛

رشد ۷۳ درصدی اعزام مشاور به مدارس علمیه کشور

رشد ۷۳ درصدی اعزام مشاور به مدارس علمیه کشور

مسئول اعزام مشاور دفتر امور مشاوره و خانواده معاونت تهذیب از رشد ۷۳ درصدی اعزام مشاور به مدارس علمیه کشور طی سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی لطفی کمال با اشاره به اهمیت مشاوره اظهار داشت: یکی از امور مهمی که در دین مبین اسلام به آن تاکید فراوانی شده بحث مشاوره است بنابراین از ابتدای تاسیس معاونت تهذیب، یکی از فعالیت های مهم آن، اعزام مشاوران به مدارس علمیه بوده است.

مسئول اعزام مشاور دفتر امور مشاوره و خانواده، با اشاره به اینکه اعزام مشاور در معاونت تهذیب به دو صورت کلی در قالب مدارس و خانوادگی انجام می‌شود، افزود: مشاورهای اعزام شده به مدارس در دو بخش فردی و کارگاهی به فعالیت پرداخته و به طرح مباحثی چون مدیریت تحصیلی  و مدیریت ازدواج و عواطف می‌پردازند.

وی ادامه داد: در اعزام‌های خانوادگی نیز این برنامه شامل دو بخش مشاوره عمومی برای خانواده‌های حوزوی و تازه مزدوج است که در این بخش نیز مباحثی چون، سبک زندگی اسلامی، تربیت دینی، کنترل عواطف و احساسات، مدیریت زندگی و کارگاه‌های پیشگیرانه به مخاطبان ارائه می‌شود.

لطفی با بیان اهمیت ارتقاء سطح علمی اساتید بومی گفت: در همین راستا و با هدف دانش افزایی و افزایش آگاهی‌های تخصصی اساتید مشاوره مستقر در استان‌ها نیز، اعزام‌هایی به صورت جداگانه برگزار می‌شود تا بتوانیم توانایی‌های این افراد را افزایش و از ظرفیت آنها به بهترین شکل استفاده کنیم.

وی در ادامه با اشاره به اعزام‌های سال جاری ابراز داشت: از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن ماه ۹۴۱ نفر نفرروز مشاور در قالب‌های مختلف به مدارس علمیه سراسر کشور اعزام شده‌اند که این تعداد در مقایسه با میزان مشابه سال گذشته که ۵۴۴ نفر روز بود، رشد ۷۳ درصدی را نشان می‌دهد و این در حالی است که میزان بودجه این بخش تنها ۶۰ درصد افزایش یافته است.

کد خبر 3576540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha