۱۳ فروردین ۱۳۹۵، ۱۰:۲۷

سیروس همتی در گفتگو با مهر:

اجرای «صبح بخیر» در نیمه دوم سال/ «ریحانه» به بازار آمد

اجرای «صبح بخیر» در نیمه دوم سال/ «ریحانه» به بازار آمد

سیروس همتی نویسنده و کارگردان نمایش «صبح بخیر» ابراز امیدواری کرد این اثر نمایشی نیمه دوم سال ۹۵ به صحنه برود.

سیروس همتی نویسنده و کارگردان تئاتر درباره مشخص شدن اجرای نمایش «صبح بخیر» در سال ۹۵ به خبرنگار مهر گفت: نمایش «صبح بخیر» به دعوت سعید اسدی دبیر جشنواره تئاتر فجر در بخش مهمان این جشنواره به صحنه رفت و برای اجرای عمومی نمایش نیز مدیر تئاتر شهر از من خواسته بود که یک معرفی نامه از دبیر جشنواره ارایه دهم که آقای اسدی این معرفی نامه را نوشتند و در حال حاضر من منتظر اعلام زمان دقیق اجرا و سالن نمایش هستم.

وی درباره تغییراتی که نمایش در اجرای عموم خواهد داشت، توضیح داد: البته با توجه به اینکه تا ۶ ماه اول سال ۹۵ اجراها مشخص شده اند احتمالا اجرای نمایش «صبح بخیر» اوایل ۶ ماه دوم سال خواهد بود. به دلیل فشردگی تمرین ها برای اجرا در جشنواره طراحی صحنه با عجله انجام شد که مطمئنا در اجرای عمومی نواقصی را که داشته ایم برطرف کرده و با آرامش بیشتری کار را آماده خواهیم کرد.

همتی با اشاره به اینکه ترجیح می دهد اجرای عمومی نمایش نیز همچون اجرای جشنواره در تالار قشقایی باشد، بیان کرد: تالار قشقایی عمقی را که برای اجرا این نمایش نیازمندیم، دارا است بنابراین ترجیح می دهم در تالار قشقایی اجرا بروم البته اگر چینش صندلی های تالار سایه نیز اصلاح شود تالار سایه نیز مناسب اجرای «صبح بخیر» خواهد بود.

وی درباره تغییر بازیگران نمایش گفت: در اجرای جشنواره به جای کامبیز امینی که اجرایش با نمایش دیگری که در آن بازی می کرد، تلاقی داشت علی برجی نقش فرمانده را بازی کرد اما در اجرای عمومی قرار است هر دو این بازیگران حضور داشته باشند و با تعامل با یکدیگر حضورشان را در این نمایش هماهنگ می کنیم.

وی در پایان درباره دیگر فعالیت هایش متذکر شد: به تازگی مجموعه نمایشنامه «ریحانه» توسط نشر نیستان منتشر شده است که شامل سه نمایشنامه «ریحانه»، «کاش می شد سرنوشت از سر نوشت» و «قره نی» است که محور هر سه اثر زن هستند. «ریحانه» قصه مبارزه زنی است، «کاش می شد سرنوشت از سر نوشت» قصه دختری است که عاشق قهرمان خواب های خود می شود، «قره نی» نیز قصه دختری است نوازنده که برای اجرای برنامه به خارج از کشور دعوت می شود.

کامبیز امینی، علی برجی، آذر سماواتی، شهرام مسعودی، آزتا نوری وفا، بهار همتی و نگار همتی بازیگران «صبح بخیر» هستند.

«صبح بخیر» که نگاهی معناگرا به مقوله عشق و فداکاری دارد با زبانی ساده و بهره گیری از شیوه های مدرن برخوردهای متفاوت انسان با مرگ را از منظر فلسفی به چالش کشیده و به نمایش در می آورد. همتی در این نمایش داستان سربازی را روایت می کند که در شب عملیات جنگی بسیار سرنوشت ساز، مامور می شود تا صدای آواز و نوای شخصی را که از دور دست شنیده و در فضا طنین اندازمی شود و فرمانده را در حد جنون می آزارد و کنترل اوضاع را از دست او خارج می سازد، ساکت کند. سرباز برای نابود کردن عامل این جنگ روانی و مولد صدا راهی می شود و برای او اتفاقات بسیار عجیبی رخ می دهد.

کد خبر 3580882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha