تحولات عراق؛

سقوط هواپیمای نظامی در کرکوک/ حمله مجدد داعش به منطقه «تازه»

سقوط هواپیمای نظامی در کرکوک/ حمله مجدد داعش به منطقه «تازه»

سقوط یک هواپیمای شناسایی در کرکوک، حمله مجدد داعش به منطقه «تازه» و هلاکت ۳۷ داعشی در «الحویجه» از مهمترین تحولات عراق است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه سومریه، ستاد جنگ رسانه عراق از سقوط یک هواپیمای نظامی نیروی هوایی این کشور در جریان انجام ماموریت امنیتی در استان کرکوک خبر داد.

یک منبع امنیتی در استان کرکوک اظهار داشت که علت سقوط این هواپیمای نظامی نقص فنی بوده است و جستجو برای یافتن سه خلبان آن در جریان است. در عین حال داعش مدعی شد که این هواپیمای نظامی را که مشغول انجام ماموریت شناسایی بر فراز الحویجه در جنوب غربی کرکوک بود در حمله توپخانه ای ساقط نموده است.

در همین حال «علی الحسینی» سخنگوی نیروهای مردمی محور شمال روز چهارشنبه از حمله موشکی به منطقه «تازه» در جنوب کرکوک توسط داعش با استفاه از ۴ موشک کاتیوشا خبر داد که این حمله تلفات انسانی نداشت.

الحسینی اظهار داشت که ناحیه تازه از سوی گروه داعش مورد حمله قرار گرفته و این گروه تروریستی ۴ موشک کاتیوشا را از ناحیه البشیر به مرکز این منطقه در جنوب کرکوک شلیک کرد. وی با بیان اینکه این حمله تلفات به همراه نداشت از پاسخ گروه های مردمی به آن خبر داد.

در همین حال اهالی منطقه تازه در استان کرکوک در جریان بازدید روز چهارشنبه یک هیات از آستان حرم حسینی (ع) از این منطقه از کشته شدن ده ها کودک در پی بمباران این منطقه با موشک های حاوی گاز کلر و خردل توسط گروه تروریستی داعش خبر دادند.

آستان حرم حسینی طی بیانیه ای اعلام کرد: یک هیات از این آستان از منطقه تازه در جنوب کرکوک که اخیرا توسط گروه تروریستی داعش مورد بمباران شیمیایی قرار گرفت بازدید به عمل آورد. هیات تبلیغ دینی آستان حسینی با تعدادی از خانواده های مجروحان و افراد بستری در بیمارستان ملاقات کرد و بنابر گفته اهالی منطقه تازه حدود ۴۰ موشک حاوی گاز کلر و خردل به این منطقه شلیک شده که در پی آن ده ها کودک کشته و شماری دیگر زخمی شده اند.

از سوی دیگر ستاد جنگ رسانه عراق روز چهارشنبه از هلاکت ۳۷ عنصر داعش در حمله هوایی به منطقه الحویجه خبر داد که در میان کشته شدگان دو سرکرده این گروه با نام «ابوعمر التونسی» و «ابوولید الزرقانی» حضور دارند.

 

کد خبر 3582102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha