۱۸ فروردین ۱۳۹۵، ۱۷:۳۹

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

اولویت رسانه‌های خراسان شمالی تبیین و تفهیم شعار سال باشد

اولویت رسانه‌های خراسان شمالی تبیین و تفهیم شعار سال باشد

بجنورد- قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: رسانه‌های استان در سال جاری باید با تبیین و تفهیم شعار سال را در اولویت کاری خود قرار دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی ظهر چهارشنبه در جلسه هم اندیشی رسانه‌های خراسان شمالی که به همت بسیج رسانه و با موضوع تحقق شعار سال در دفتر وی برگزار شد، افزود: اقتصاد مقاومتی به معنای باج ندادن و وابسته نبودن به دشمنان نظام اسلامی است.

وی با تاکید براینکه اقتصاد و فرهنگ دو امر جداناپذیر هستند، گفت: زمانی انجام کار فرهنگی با ارزش می‌شود که پشتوانه اقتصادی داشته باشد.

امام جمعه بجنورد با اشاره به تفکرات عمیق مقام معظم رهبری در انتخاب شعار سال اظهار کرد: امسال برای چهارمین سال است که رهبر معظم انقلاب بحث اقتصادی را به عنوان شعار سال مطرح و انتخاب کرده‌اند، و این بدان معناست که دیگر حرف کافی است و باید عمل کرد، بایستی مسئولان به میدان حقیقی زندگی مردم وارد شوند و مشکلات معیشتی مردم را از بین ببرند.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی به عنوان نوعی فرهنگ وارد ادبیات کشور شده است، افزود: رهبر معظم انقلاب در فرهنگ سازی، رصد ادبیات جامعه، صحبت با ادبیات روز و ... مهارت والایی دارند.

حجت الاسلام یعقوبی تاکید کرد: اقتصاد مقاومتی باید هم سو با ارزش‌ها و فرهنگ دینی باشد.

وی گفت: در اقتصاد مقاومتی بایستی صادرات بر واردات غلبه کند و تلاش برای ورود توانمندی‌ها به میدان عمل باشد.

حجت الاسلام یعقوبی با بیان اینکه فقر مادی بستری برای فقر اقتصادی است، تصریح کرد: رسانه‌های خراسان شمالی باید در سال جاری، تبیین و تفهیم شعار سال و اقتصاد مقاومتی برای مردم را در اولویت کاری خود قرار دهند و مطالبات رهبری در شعار سال را برای مردم و مسئولین روشن کنند.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: یکی از پایه‌های استقلال کشور، اقتصاد است که باید آن را محکم نگه داشت و به عنوان یک رکن مسلمانی آن را پذیرفت.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری بارها بیان فرموده‌اند که مقصود ما از اقتصاد مقاومتی، اقتصاد ریاضتی نیست بلکه منظور این است که باید تلاش کنیم تا وابستگی کشور به بیگانگان به حداقل ممکن برسد.

به گزارش خبرنگار مهر، در این دیدار شماری از مسئولان خبرگزاری‌ها و مطبوعات و خبرنگاران عضو بسیج رسانه استان حضور داشتند.

کد خبر 3592354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha