۲۱ فروردین ۱۳۹۵، ۱۸:۲۲

رئیس کل دادگستری استان مرکزی:

نهادهای فرهنگی اصلی‌ترین نقش در پیشگیری از وقوع جرم را دارند

نهادهای فرهنگی اصلی‌ترین نقش در پیشگیری از وقوع جرم را دارند

ساوه- رئیس کل دادگستری استان مرکزی با تاکید بر نقش نهادهای فرهنگی در پیشگیری از وقوع جرائم گفت: کاهش ارتکاب جرائم در هر جامعه ای مستلزم آگاه کردن مردم و ارائه آموزش های مداوم است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام قاسم عبداللهی روز شنبه در مراسم معارفه رئیس دادگاه عمومی نوبران در شهرستان ساوه اظهار داشت: بخش قضایی در سطح استان باید همواره تلاش داشته باشد تا ضمن عدالت محوری و رسیدگی به امور حقوقی و قضایی مراجعه کنندگان، رضایت مردم به ویژه قشر آسیب پذیر و مستضعف جامعه را مورد توجه قرار دهد.

وی افزود: متولیان قضاوت باید بیش از پیش عدالت محوری را در راس امور خود قرار دهند و دین اسلام نیز همواره محل قضاوت را در جامعه اسلامی، مکانی امن برای ستاندن حق مظلوم از ظالم عنوان کرده است.

رئیس کل دادگستری مرکزی با تاکید بر لزوم پیشگیری از وقوع جرم در جامعه بیان داشت: یکی از مواردی که کنترل و کاهش ورودی پرونده های مراجع قضایی را به دنبال دارد، اقدام موثر در مسیر پیشگیری از وقوع جرم است.

قاسمی گفت: در بحث پیشگیری از جرم بیشترین وظیفه بر عهده نهادهای فرهنگی است و استفاده از ظرفیت رسانه ها و مطبوعات و سایر اقدامات فرهنگی در پیشبرد برنامه ریزی های کاهش وقوع جرم بسیار موثر است.

وی افزود: نهادهای فرهنگی با افزایش معنویات و معارف در جامعه و همچنین تحکیم بنیان نهاد خانواده از وقوع بسیاری از جرائم پیشگیری می کنند چرا که جامعه همواره به آگاهی بخشی و آموزش های مداوم و صحیح نیازمند است.

رئیس کل دادگستری مرکزی با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان «سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» از سوی مقام معظم رهبری اظهار داشت: زمینه های پیاده سازی اقتصاد مقاومتی در استان مرکزی که از ظرفیت های صنعتی و تولیدی فراوان برخوردار است، فراهم است بنابراین در این حوزه باید همت و تلاش جدی به کار گرفته شود.

گفتنی است، در این مراسم از تلاش‌هاي عباس قوسی، رئیس پیشین دادگاه عمومی نوبران قدردانی و ابوالحسن شریفی به عنوان رئیس جدید دادگاه عمومی نوبران معارفه شد.

کد خبر 3594149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha