۲۲ فروردین ۱۳۹۵، ۱۲:۱۹

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی:

تبیین اندیشه امامت هسته مرکزی تلاش های امام محمد باقر (ع) بود

تبیین اندیشه امامت هسته مرکزی تلاش های امام محمد باقر (ع) بود

بیرجند-مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اهتمام امام باقر (ع) به نهادینه سازی امامت و ولایت در جامعه اسلامی گفت: تبیین اندیشه امامت و ولایت هسته مرکزی تلاش های ایشان بود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام کاظم لطفیان صبح یکشنبه در آیین جشن میلاد حضرت محمد باقر (ع) در مسجد باقرالعلوم بیرجند، آن حضرت را از شخصیت های اثر گذار تاریخ اسلام دانست که مورد توجه رسول خدا (ص) بوده و از عنایات ایشان برخوردار گشته اند.

وی بیان حضرت امام خمینی (ره) درباره شخصیت امام باقر(ع) را تاریخی توصیف کرد و گفت: امام محمد باقر (ع) در روزگاری به تبیین معارف مکتب اهل بیت (ع) پرداختند که اعتقاد به تشیع جرم بزرگ به شمار می آمد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: در این روزگار، مسلمانانی به جرم ارادت به ساحت مقدس اهل بیت (ع) کشته شدند و هنر امام محمد باقر (ع) این بود که با استدلال علمی توانستند جلوی انحرافات امویان را بگیرند.

لطفیان با اشاره به اهتمام امام باقر (ع) به نهادینه سازی امامت و ولایت در جامعه اسلامی گفت: نقطه تمرکز ائمه اطهار بعداز واقعه عاشورا ولایت اهل بیت (ع) بود که اوج تبیین شاخصه های ولایتمداری در زمان امام باقر (ع) و امام صادق (ع) به ثبت رسیده است.

وی در تبیین معارف اخلاقی امام محمد باقر (ع) گفت: آن حضرت با رویکرد علمی به اخلاق اسلامی توانست جامعه را از انحراف و سقوط اخلاقی نجات دهد.

کد خبر 3594794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha