۲۹ فروردین ۱۳۹۵، ۱۶:۱۸

مشاور وزیر آموزش و پرورش خبر داد:

سهمیه ۵۰۰ نفری خدمت وظیفه طلاب در مدارس

سهمیه ۵۰۰ نفری خدمت وظیفه طلاب در مدارس

قم - مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: برای اولین بار در تاریخ قبل و بعد از انقلاب اسلامی برنامه خدمت وظیفه طلاب در مدارس با سهمیه ۵۰۰ نفری در سال جاری انجام می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مجتبی ملکی در اولین نشست کارگروه‌های تخصصی ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش که ظهر یکشنبه با حضور اعضای ستاد و رئیس و معاونان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در مرکز همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد، اظهار داشت: ملاک عمل ما سند تحول بنیادین است و ما در مقام نقد سند تحول نیستیم و مقام معظم رهبری تأکید کردند سند تحول بنیادین را با جدیت و جامع عمل کنیم.

وی عنوان کرد: هرکسی برای پیشروی آموزش و پرورش همکاری داشته باشد ما استقبال می‌کنیم و قطعا آموزش عالی و حوزه علمیه نیز در این باره نقش بیشتری دارند.

مشاور وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه تحول به معنای طرحی نو درانداختن است، ابراز کرد: ما باید تحول را ابتدا از خودمان آغاز کنیم و لازمه تحول، تغییر در نگرش‌هایمان است و این نیاز دارد الزاماتی را در نظر بگیریم.

وی بیان داشت: هنر برگزاری جلسات ستاد‌ها به این است که بتوانیم با همکاری دو نهاد به فهم مشترک برسیم و برای اجرای برنامه‌ها سیاست‌گذاری کنیم.

حضور ۲۵۰۰ طلبه در مدارس در قالب طرح امین

حجت الاسلام ملکی افزود: برای اولین بار در تاریخ قبل و بعد از انقلاب اسلامی شاهد برنامه خدمت وظیفه طلاب را در مدارس شاهد هستیم و در این باره مقام معظم رهبری با سهمیه ۵۰۰ نفر از طلاب برای سال جاری موافقت کردند.

وی تصریح کرد: طرح امین در شورای عالی آموزش و پرورش در حال تصویب است و در سال گذشته ۲۵۰۰ نفر از طلبه‌ها از صبح تا ظهر در مدارس حضور داشتند و فعالیت کردند.

کد خبر 3601286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha