۱ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۰:۴۳

آیت الله قرهی:

غفلت از حوزه ها باعث پیدایش جریان شیرازی شد/بدعت گذاری در لباس حق

غفلت از حوزه ها باعث پیدایش جریان شیرازی شد/بدعت گذاری در لباس حق

مدیر حوزه علمیه امام مهدی(عج) با بیان اینکه امیرالمومنین فرمود بعضی لباس حق می پوشند ولی بدعت گذار هستند، گفت: غفلت از حوزه ها باعث شد امثال جریان شیرازی به وجود بیاید.

به گزارش خبرنگار مهر، روز گذشته ۳۱ فروردین همایش بررسی ماهیت تشیع انگلیسی در سالن همایش های حوزه هنری برگزار شد. در این همایش آیت الله قرهی، آیت الله اراکی و حسن رحیم پور ازغدی به ایراد سخنرانی پرداختند.

آیت الله قرهی نخستین سخنران این جلسه در ابتدا بیان داشت: جلسات متعددی لازم است در نقد جریان تشیع انگلیسی برگزار شود و نباید به یک جلسه اکتفا کرد.

این استاد اخلاق با طرح سوالی مبنی بر اینکه آیا جریان تشیع انگلیسی متعلق به زمان ماست؟ گفت: جریات حق و باطل در عالم از ابتدا وجود داشته است.

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) ادامه داد: از روز اول خلقت جریان حق و باطل وجود داشته است. یک طرف هدایت است و آن سمت ضلالت. یک طرف رشد و یک طرف گمراهی است.

آیت الله قرهی با اشاره به اینکه جریان سازی در طول تاریخ از سوی یهود انجام شده است، گفت: همه مسائل زیر سر یهود است و مستندات آن در کتاب «محوریت باطل در عالم» آمده است.

وی در مورد آیه آخر سوره ناس که می فرماید «من الجنه و الناس» گفت: سپاه شیطان از جنس انسان است، همانطور که هادیان الهی از جنس ما هستند.

این استاد اخلاق با بیان ویژگی هادیان الهی گفت: قرآن می فرماید هادیان الهی دعوت به امر ما می کند نه به نفس خود.

آیت الله قرهی افزود: اولین کاری که با جبهه حق می کنند کشتن و ترور است و در مرحله دوم اگر نتوانند آنها را از سر راه بردارند، نفوذ است. لذا خود را جزئی از حق قلمداد کرده و مفاهیم دروغین می سازند. مثلا آنچه داعش در مورد مفهوم جهاد ایجاد کرده از این نوع است. لذا نفوذ و بدل سازی از جمله راهکارهای جریان باطل برای نابود کردن حق است. لذا بهترین راه برای مقابله با جریان حق نفوذ است تا آن را طور دیگری جلوه دهند.

رئیس حوزه علمیه امام مهدی(عج) با بیان عبارتی از خطبه ۵۰ نهج البلاغه گفت: امیرالمومنین(ع) فرمودند اگر باطل با حق دربیامیزد بر حقیقت جویان پوشیده نمی ماند، لذا انقلابیون مرجع سازی را می فهمند. اگر حق و باطل آمیخته نشود زبان دشمن بریده می شود ولیکن عده ای هستند که حق و باطل را آمیخته می کنند و شبهه به وجود می آورند. الان شبهه این است که سردمدار جریان تشیع انگلیسی سادات و یا مرجع است. امیرالمومنین فرمود بعضی لباس حق می پوشند ولی بدعت گذار هستند.

این استاد اخلاق با اشاره به اینکه سنت الهی این است که همدست شدن با باطل شکست به همراه خواهد داشت و همراهی با اهل حق پیروز خواهد آورد، گفت: این طور نیست که اگر این جریان انحرافی تبلیغات بیشتری می کند ما در مقابل آنها منفعل باشیم. اندکیِ حق بسیاریِ باطل را از بین می برد مانند اندکی آتش که هیزم زیادی را از بین می برد.

آیت الله قرهی اضافه کرد: البته دشمن را نباید دست کم گرفت هرچند که ناتوان باشد. امیرالمومنین فرمودند هر کس از دشمن غافل شود، دسیسه ها به سمت او می آیند. ما گاهی از حوزه ها غفلت کردیم و این غفلت باعث شد امثال جریان شیرازی به وجود بیاید.

وی در پایان سخنان خود اظهار داشت: برای مقابله با این جریانات انحرافی یک راه وجود دارد و آن این است که باید مباحث امام و امت در قرآن تبیین شود. قبل از دوران ظهور باید تمرین امام و امت صورت گیرد. باید تبیین شود که هر کس ولو اینکه مرجع باشد باید در جز امت تعریف شود و همه باید گوش به فرمان امام باشند.

کد خبر 3603639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha