۱ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۲:۰۱

رحیم پورازغدی در همایش «بررسی ماهیت تشیع انگلیسی»:

شیعه انگلیسی یک تفکر است نه یک فرد/ ظلم بزرگ شیعه انگلیسی چیست؟

شیعه انگلیسی یک تفکر است نه یک فرد/ ظلم بزرگ شیعه انگلیسی چیست؟

رحیم‌پور ازغدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: شیعه انگلیسی یک تفکر است همان تفکری که به اسم شیعه، امیرالمومنین (ع) را در نبرد تنها می‌گذارد شیعه انگلیسی را نباید در یک فرد منحصر کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، همایش «بررسی ماهیت تشیع انگلیسی» روز گذشته ۳۱ فروردین با حضور آیت‌الله اراکی، آیت‌الله قرهی و حسن رحیم‌پور ازغدی برگزار شد.

رحیم‌پور ازغدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: کشورهای عربی نه تنها با عالمان شیعه که اهل وحدت هستند، برخورد می‌کنند بلکه با علمای سنی که داعیه‌دار وحدت‌اند، به شدت برخورد می‌کنند. تعداد علمای سنی که قائل به وحدت بودند و ترور شدند، اگر از علمای شیعه بیشتر نباشد، کمتر نیست. اینها همه محب اهل‌بیت هستند. البته در مورد امامت زاویه دیگری به لحاظ معرفتی دارند.

جلوی فعالیت وهابیت را در اروپا نمی گیرند

وی با اشاره به اینکه مذهب بعد از انقلاب اسلامی دوباره مطرح شد، افزود: غربی ها می خواستند با سوار شدن بر موج گرایش به مذهب در دنیا سوار شوند و با مذهب به جنگ مذهب بیایند. مثلاً در بلژیک یک مرکز برای وهابیت وجود دارد و هیچ‌کس مزاحم آن نیست. در ۲۰۰ متری پارلمان اروپا، مرکزی بود که یکی از آخوندهای وهابی در آنجا سخنرانی می‌کرد و می‌گفت ما با آمریکا درگیری نداریم. او به صراحت می گفت هرکس حجاب نداشته باشد و یا سگ در دست دارد، کافر است و قتل او، واجب. لذا می بینیم که در اروپا اصلاً جلوی چنین مراکزی را نمی‌گیرند. اما از طرف دیگر چند عالم سنی که اهل وحدت و طرفدار انقلاب اسلامی بودند، امکان حضور رسانه‌ای نداشتند.

شیعه انگلیسی یک تفکر است نه یک فرد

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: شیعه انگلیسی آن شیعه‌ای است که آمریکا و انگلیس می‌خواهد آن را به عنوان شیعه اصلی معرفی کند. شیعه انگلیسی را نباید در یک فرد و یا شبکه ماهواره‌ای منحصر کرد. اصلاً دعوا با چند نفر نیست؛ این یک تفکر است. شیعه انگلیسی همان تفکری است که به اسم شیعه، امیرالمومنین (ع) را در نبرد تنها می‌گذارد که حضرت خطاب به آنها فریاد می‌زد «یا اشباح الرجال». اینها همان کسانی هستند که امام حسین(ع) را تنها گذاشتند.

وی با اشاره به اینکه شیعه بی‌خطر، شیعه‌ای است که زیر سایه بنی‌امیه باشد، گفت: آنچه باعث سقوط حکومت امام حسن(ع) و شهادت سیدالشهدا(ع) شد، همین تفکر است. شیعه انگلیسی همان است که وقتی عده ای به امام صادق(ع) گفتند قیام کنید اما امام فرمودند اگر به اندازه‌ گله‌ای بز، شیعه داشتند، قیام می‌کردند.

امام(ره) شیعه انگلیسی را ولایتی های بی دین می نامید

رحیم‌پور ازغدی ادامه داد: این بحث همیشه وجود داشته و یک سر طیف خود ما و سر دیگر آن کسانی هستند که الان به عنوان شیعه انگلیسی از آنها یاد می‌کنند. آن سر نهایی طیف را باید افشا کنیم که خطرناک هستند. توده و بدنه این جریان هم نیاز به آگاهی دارند. بخش سازمان‌دهی شده و رهبران آن را باید افشا کرد و جنایت آنها را نشان داد. امام به شیعه انگلیسی، ولایتی‌های بی‌دین می‌گفتند لذا شیعه انگلیسی همان‌‌هایی هستند که می‌گفتند شاه، شیعه است و دین از سیاست جداست.

وی با اشاره به اینکه قمه‌زنی یک مفهوم سمبلیک است، گفت: معنای اجتماعی قمه‌زنی مهم است. ظلم بزرگی که این جریان به تشیع می‌کند، همان است که غُلات شیعه در زمان اهل‌بیت می‌کردند. مثلاً آنها می‌گفتند جعفربن‌محمد، خداست و ما هم پیامبریم. عده‌ای هم دور آنها جمع می‌شدند. درست مانند آن کاری که بابیّت و بهائیت کردند. ظلم بزرگ به تشیع این است که مکتب توحیدی را به تعصب تبدیل کند و به جای اسلام علوی که علیه استکبار بود، دو قطبی شیعه و سنی را به وجود آورند.

تکفیری‌ها سخنگوی اهل سنت و تشیع انگلیسی، سخنگوی شیعه شده اند

رحیم‌پور ازغدی با اشاره به اینکه اکثریت اهل سنت مخالف وهابیت و محب اهل‌بیت هستند، گفت: صدای این اکثریت در دنیا شنیده نمی‌شود. اکنون تکفیری‌ها سخنگوی اهل سنت و تشیع انگلیسی، سخنگوی شیعه شده اند. مدل جنگ ۳۳ ساله مذهبی که بین کاتولیک ها و پروتستان ها شکل گرفت، در خاورمیانه نیز پیگیری شد. جان کری با اشاره به این جنگ، در اجلاسی گفت: خاورمیانه جنگ ۳۰ ساله خود را شلوغ کرده است و این جنگ ممکن است بیش از ۳۰ سال نیز طول بکشد.

ترک جهاد به اسم تقیه

رحیم‌پور ازغدی با اشاره به وصیتنامه امام خمینی(ره)، گفت: ممکن است کسانی وارد حوزه شوند که ۳۰ سال درس بخوانند و فقط ادای دینداری را دربیاورند در حالی که دین ندارند و ممکن است هر کاری انجام دهند. این جریان‌ها همان‌هایی هستند که قبل از انقلاب به اسم تقیه، جهاد را ترک کردند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه اغلب افراد این جریان بی سوادند و برخورد گزینشی با آیات و روایات دارند، گفت: می‌توان با آیات قرآن کسی را لامذهب و بی‌دین کرد؛ تحریف و برخورد گزینشی، همین نتیجه را دارد. این جریان با مفهوم شفاعت، توکل و ... همین کار را کردند.

تشیع انگلیسی اکثریتی در شیعه ندارد

وی با بیان اینکه حنبلی‌های اهل حدیث مانند اخباری‌های شیعه هستند، افزود: این دو تفکر در مواجهه با قرآن و حدیث درست مثل هم هستند و روش و سبک هر دو مانند هم است. تکفیری‌ها ادامه اموی‌ها هستند و روش خوارج را دارند. خوارج از سپاه شیعیان بیرون آمدند اما همین‌ها گفتند که علی(ع) کافر است. تشیع انگلیسی هم همه علما را تکفیر می‌کند. این تفکر سخنگوی شیعه شده است در صورتی که اینها اکثریتی در شیعه ندارند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: مشکل بزرگ حضرت حجت هم همین نوع تفکر خواهد بود. حضرت فرمودند شیعه‌های احمق و جاهل بیشترین اذیت را بر من روا داشتند. لذا ظلم اینها به اهل‌بیت (ع) خیلی بیشتر است.

وی در پایان با بیان اینکه سه نیروی انتحاری خوارج، پیمان می‌بندند که امیرالمومنین (ع)، عمر و عاص و معاویه را ترور کنند، گفت: تنها یکی از آنها موفق شد و امیرالمومنین (ع) به دست افراد سابقاً شیعه و احمق، شهید شدند. درگیر کردن مسلمین با هم، سازش با اسرائیل و سرکوب کردن بیداری اسلامی و مدیریت آن به نفع استکبار از جمله اهداف این جریانات انحرافی است. علی‌رغم دین‌نمایی، آنها صد درصد سکولار هستند. آنها می‌خواهند عوام شیعه را بفریبند و خواص شیعه را تهدید و تکفیر کنند. مبارزه با این مسیر به معرفت، صبر، مقاومت، بصیرت و عقلانیت احتیاج دارد.

کد خبر 3603762

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha