۱ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۳:۴۸

مدیرکل دارایی اردبیل با مهر مطرح کرد؛

نگاه مدیران اردبیل به مقوله سرمایه‌گذاری رو به تغییر است

نگاه مدیران اردبیل به مقوله سرمایه‌گذاری رو به تغییر است

اردبیل – مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل گفت: نگاه مدیران استان به مقوله سرمایه‌گذاری رو به تغییر است و فرهنگ سرمایه‌گذاری در حال نهادینه شدن است.

هاشم مظفری در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص موانع فرهنگی تحقق سرمایه‌گذاری در استان تصریح کرد: بر خلاف گذشته امروز مدیران استان اردبیل نسبت به سرمایه‌گذاری احساس نیاز می‌کنند و نگاه مثبتی به این مهم دارند.

وی در خصوص موانع حمایت از سرمایه‌گذاری در مدیران میانی، ادامه داد: این معضلات نیز در حال رفع شدن است؛ چراکه مدیران ضرورت سرمایه‌گذاری را به لایه‌های پایین‌تر انتقال می‌دهند و این مهم را در سازمان خود فرهنگ‌سازی می‌کنند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان این دیدگاه که به عنوان مثال ۱۰ فرد ثروتمند اول کشور معرفی شود و این موضوع در استان‌ها تسری یابد را همان تغییر دیدگاه دانست و گفت: زمانی به سرمایه‌گذار با عینک بدبینی نگاه می‌شد.

به گفته مظفری سرمایه‌گذار با این سؤال‌ها که سرمایه خود را از کجا آورده و یا این نگاه منفی که برای سود آفرینی خودش تلاش می‌کند، ترد می‌شد؛ موضوعی که امروز مشاهده نمی‌شود.

وی راه‌اندازی مرکز خدمات سرمایه‌گذاری در استان را با هدف ترویج فرهنگ سرمایه‌گذاری دانست و افزود: در طی یک سال گذشته مشکلات بیش از ۱۰۰ واحد تولیدی و سرمایه‌گذاری در این مرکز بررسی و راهکار برای رفع آن ارائه شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان با بیان اینکه برخی طرح‌های کلان سرمایه‌گذاری که امروز با مشکل مواجه است، به مرکز خدمات هیچ مراجعه‌ای نداشته‌اند، تصریح کرد: بررسی دورا دور وضعیت این واحدها نشان می‌دهد در صورت مراجعه به هنگام بخش مهمی از مشکلات در ابتدای کار قابل حل بود.

مظفری خواستار همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی استان در امر فرهنگ‌سازی جهت جذب سرمایه‌گذاری شد و مشارکت بخش خصوصی را ضرورت امروز توسعه استان دانست.

 

کد خبر 3603861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha