۳ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۶:۰۹

امام جمعه موقت کرمان:

۷۰ درصد معتکفان کرمان را جوانان تشکیل می دهند

۷۰ درصد معتکفان کرمان را جوانان تشکیل می دهند

کرمان - امام جمعه موقت کرمان با اشاره به افزایش آمار معتکفان نسبت به سال گذشته، گفت: ۷۰ درصد این افراد را جوانان تشکیل می دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مهدی عرب پور ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته کرمان با اشاره به افزایش آمار معتکفان نسبت به سال گذشته در استان کرمان، گفت: امسال ۱۰ هزار نفر بیش از سال پیش در این آیین معنوی شرکت کرده اند.

وی با اشاره به اینکه ۱۰۰ مسجد پذیرای معتکفان در کرمان است، افزود: ۷۰ درصد معتکفان را جوانان تشکیل می دهند.

حجت الاسلام عرب پور با اشاره به اینکه اعتکاف مخصوص ایام خاصی نیست گفت: فرد مومن هر زمان که اراده کند می تواند در مسجد ساکن شده و به عبادت و رازو نیاز با خداوند بپردازد.

وی ماه رجب را فرصتی مناسب برای نزدیک شدن به درگاه الهی و استغفار دانست و افزود: معتکفان از برنامه های فرهنگی و معنوی که برای این ایام در نظر گرفته شده است بهره می برند.

حجت الاسلام عرب پور با اشاره به اینکه آمریکا قابل اعتماد نبوده و هیچ ارزشی برای مردم ایران قائل نیست، گفت: نباید در برابر این دشمن که هیچ گونه دید مثبتی به انقلاب ندارد سادگی کنیم.

وی ادامه داد: آمریکا پول های ایران را بلوکه کرده و به بهانه واهی خسارت می خواهد از آن برداشت کند و باید دید تا میزان به تعهداتی خود در برجام متعهد و پایبند بوده است.

حجت الاسلام عرب پور گفت: از طرفی آمریکا عربستان را در حادثه ۱۱ سپتامبر دخیل می داند اما از طرف دیگر به طرز مضحکانه ای هنوز با آنها هم پیمان است.

امام جمعه موقت کرمان به وقوع طوفان شن در طبس و شکست نظامی آمریکا به ایران تصریح کرد: با لطف خداوند آمریکایی ها که بدون اطلاع مسئولان ایرانی و با تجیهزات کامل برای بردن گروگان های خود به طبس آمده بودند؛ شکست خوردند و توطئه های آنها نقش بر آب شد.

وی یادآور شد: امروز ایران اسلامی در اوج اقتدار و عزت قرار دارد و به هیچ عنوان این عزت را از دست نمی دهد.

 

کد خبر 3604971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha