۵ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۶:۴۱

مدیرکل محیط زیست بوشهر:

جمعیت نشخوارکنندگان وحشی استان بوشهر ۵۰ درصد افزایش یافت

جمعیت نشخوارکنندگان وحشی استان بوشهر ۵۰ درصد افزایش یافت

بوشهر - مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: جمعیت نشخوارکنندگان وحشی استان بوشهر در سال گذشته نسبت به سال قبل از آن ۵۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین دلشب بعد از ظهر یکشنبه در حاشیه بازدید از مناطق حفاظت شده استان بوشهر اظهار داشت: ایجاد شرایط مناسب برای زندگی جانداران یکی از برنامه‌های مهم محیط زیست است که در این راستا شاهد دستیابی به توفیقات مناسبی هستیم.

وی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای استفاده از ظرفیت‌های مردمی و سمن‌های فعال برای بهبود وضعیت محیط زیست و صیانت از این مواهب اضافه کرد: یکی از شاخصه‌های مهم محیط زیست حفظ و افزایش جمعیت جانداران است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با اشاره به وضعیت مطلوب زندگی پستانداران شاخص استان بوشهر خاطرنشان کرد: این پستانداران شامل آهو، جبیر، کل و بز و قوچ و میش است.

وی با اشاره به زاد و ولد پستانداران از اسفندماه تا اردیبهشت‌ماه هر سال، بیان کرد: آماربرداری از پستانداران نیز هر ساله در فصل پائیز انجام می‌شود.

دلشب ادامه داد: منطقه حفاظت شده مند، پناهگاه حیات وحش خارگ، پارک ملی دریایی نایبند، منطقه شکارممنوع کوه مند و همچنین شاهزاده ابراهیم، تنگ باهوش از مناطق زیست پستانداران در استان بوشهر است.

وی با اشاره به شیب قابل توجه افزایش جمعیت نشخوارکنندگان استان بوشهر، افزود: در سال گذشته نسبت به سال ۹۳ شاهد افزایش ۵۰ درصدی جمعیت نشخوارکنندگان استان بوشهر بوده‌ایم.

کد خبر 3606856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha