۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۸:۱۵

استاندار خراسان شمالی

تداوم روابط بین المللی منجر به حل مشکلات اقتصادی خواهد شد

تداوم روابط بین المللی منجر به حل مشکلات اقتصادی خواهد شد

بجنورد- استاندار خراسان شمالی گفت: تداوم رابطه در حوزه بین المللی به تدریج مشکلات اقتصادی به خصوص مشکلات واحدهای تولیدی را حل خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، سید علی اکبر پرویزی در دومین کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان در شهرستان شیروان اظهار داشت: دولت یازدهم از زمان استقرار خود به دنبال حل روابط سیاسی با کشورهای دنیا بود، هر چند که این موضوع کار ساده ای نبود اما در حال حاضر فضای این روابط نسبت به دوسال گذشته بهبود یافته و شاهد مذاکرات با بسیاری از کشورها هستیم که این روابط می‌تواند به حل مشکلات اقتصادی کمک کند.

وی پس از استماع سخنان مدیران واحدهای تولیدی و صنایع شهرستان شیروان افزود: بخشی از مشکلات تولیدکنندگان در سطح شهرستان قابل حل و پیگیری است و فرماندار شیروان و مدیران نباید اجازه ارجاع این مشکلات را به استان بدهند.

پرویزی تصریح کرد: بخش دیگری از مشکلات باید تفکیک شده و تنها موارد خاص و ویژه به استان و تهران ارجاع داده شود.

وی تاکید کرد: ۹۵ درصد مشکلات تولید کنندگان باید در درون استان حل شود و باقی مانده مشکلات که اختیارات قانونی در مورد حل آن‌ها را نداریم یا نیازمند اصلاح آیین نامه است باید به تهران ارجاع داده شود.

پرویزی افزود: به تمام مدیران دستگاه‌های اجرایی طی نامه ای در خصوص عدم قطع خدمات آنها به واحدهای تولیدی توضیحات لازم ارایه شده لذا به هیچ وجه حق قطع خدمات از واحدهای تولیدی را ندارند، چرا که این موضوع یک تکلیف قانونی است.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه اکثر واحدهای تولیدی دارای مشکلاتی هستند اما  بخشی از این مشکلات ناشی از سیاست‌های غلط دولت گذشته و عدم ارتباط با سایر کشورها است.

استاندار خراسان شمالی اظهارکرد : دولت یازدهم از اواخر سال ۹۳ لایحه رفع موانع تولید را تهیه و به مجلس فرستاد تا اینکه در اریبهشت ماه سال گذشته به تصویب رسید.

پرویزی در ادامه توضیح داد: در این لایحه امکانات و تسهیلات مناسبی جهت رفع موانع تولید پیشنهاد شده که باید از این فرصت قانونی برای کمک به تولید کنندگان استفاده کرد.

وی اظهار داشت: گام دیگر جهت کمک به تولید کنندگان نیز حل مشکل صادرات این واحدها و تامین بازار فروش کالاهای تولیدی آن‌هاست تا از این طریق از کمک‌های دولت بی نیاز شوند؛ بنابراین در این مسیر کیفیت محصولات تولیدکنندگان بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

وی گفت: یکی از برنامه‌های اصلی دولت در سالجاری کمک به واحدهای نیمه فعال از طریق رفع مشکلات مالی آنها با بیمه‌ها، مالیات، آب، برق، گاز و بانک‌ها است تا همزمان با سیاست‌های دولت در فضاهای بین المللی این مشکلات را نیز حل کنیم.

استاندار خراسان شمالی افزود: همه مشکلات متوجه دولت و سازمان‌ها نیست بلکه خود مدیران واحدهای تولیدی نیز باید در مسیر حل مشکلاتشان تلاش و جدیت بیشتری داشته باشند.

پرویزی تصریح کرد: با توجه به اینکه خراسان شمالی جزو مناطق کمتر توسعه یافته کشور قرار گرفته، اخیرا معافیت‌های جدیدی از سوی دولت برای تولید کنندگان، توزیع کنندگان و سرمایه گذاران این مناطق با نرخ صفر درصد اعلام شده که می‌تواند کمک قابل توجهی به این واحدهای تولیدی باشد.

وی بیان کرد: همچنین علاوه براین کمک دولت، یکی از کمیته‌های اصلی ستادفرماندهی اقتصاد مقاومتی بررسی قوانین مزاحم است بنابراین مدیران واحدهای تولیدی می‌توانند با بیان قوانین مزاحم و دست و پاگیر تصمیمات درستی را اتخاذ کنند.

استاندار خراسان شمالی همچنین خواستار حمایت از تولیدات داخلی استان شد و گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید از تولیدات داخلی استان در تمامی موارد حمایت کنند.

گفتنی است : استاندار خراسان شمالی در سفر به شهرستان شیروان به همراه شماری از مدیران کل و مسئولان شهرستانی به منظور بررسی مشکلات واحدهای صنعتی مستقر در شهرستان شیروان از چند واحد تولیدی مستقر در شهرک صنعتی این شهرستان بازدید کرد.

پرویزی در این بازدید از نزدیک در جریان مشکلات مدیران واحدهای تولیدی مستقر در شهرک صنعتی شیروان قرار گرفت.

کد خبر 3611454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha