۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۶:۰۰

مدیرکل محیط زیست استان بوشهر مطرح کرد:

ورود فاضلاب بدون تصفیه از شهرهای استان بوشهر به خلیج فارس

ورود فاضلاب بدون تصفیه از شهرهای استان بوشهر به خلیج فارس

بوشهر- مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: در استان بوشهر ۱۴ شهر ساحلی داریم که در بسیاری از شهرها، فاضلاب آنها یا به آب‌های زیرزمینی می‌رود و یا اینکه بدون تصفیه وارد خلیج فارس می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین دلشب ظهر شنبه در دومین همایش «خلیج فارس، محیط زیست و مردم» اظهار داشت: خلیج فارس در ابعاد مختلف دارای اهمیت بسیار زیادی است و از این رو با چالش‌های زیست‌محیطی مختلفی نیز روبرو است.

وی با اشاره به کاهش ذخایر آبزیان در خلیج فارس، خاطرنشان کرد: تغییرات آب و هوا و گرم شدن هوا، ورود فاضلاب‌های انسانی به خلیج فارس، تخلیه سموم شیمیایی و تخریب سواحل بر اثر ساخت و سازهای در محدوده سواحل از جمله چالش‌های خلیج فارس است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر اضافه کرد: در استان بوشهر ۱۴ شهر ساحلی داریم که به‌جز شهرهای بوشهر، گناوه و دیلم، در دیگر شهرها وضعیت فاضلاب خوبی را شاهد نیستیم و فاضلاب آنها یا به آب‌های زیرزمینی می‌رود و یا اینکه بدون تصفیه وارد خلیج فارس می‌شود.

وی از استحصال زمین و ورود پسماندهای زائد به دریا به عنوان دیگر چالش‌های خلیج فارس نام برد و بیان کرد: برخی از مواد آلوده و سموم کشاورزی نیز به‌صورت مستقیم از طریق آب‌های جاری وارد خلیج فارس می‌شود.

دلشب اضافه کرد: از دیگر چالش‌ها در خلیج فارس می‌توان به آلودگی سکوهای نفتی، سوانح دریایی، تردد شناورها، لایروبی‌های بی‌ضابطه، آلودگی صوتی کشتی‌ها، عملیات استخراج و اکتشاف نفت و آلودگی جوی ناشی از تردد کشتی‌ها اشاره کرد.

وی بر لزوم تلاش ویژه برای ساماندهی مناطق دریایی تاکید کرد و افزود: تلاش داریم که با جلب مشارکت‌های جوامع محلی در زمینه پیشگیری و کاهش آلودگی‌های دریایی حرکت کنیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر افزود: ارتقای شاخص‌های محیط زیست دریایی، تهیه و اجرای مدیریت یکپارچه محیط زیست، ساماندهی سواحل و مدیریت فعالیت‌های توسعه‌ای در سواحل را در دستور کار داریم.

کد خبر 3612830

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha