۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۳:۱۷

استاندار خراسان شمالی:

مدارس خشتی وگلی خراسان شمالی تا پایان دولت یازدهم بازسازی می‌شوند

مدارس خشتی وگلی خراسان شمالی تا پایان دولت یازدهم بازسازی می‌شوند

بجنورد- استاندار خراسان شمالی گفت: تمامی مدارس خشتی و گلی این استان تا اتمام سال ۹۶ و پایان دولت یازدهم حذف و بازسازی می‌شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدعلی اکبر پرویزی پیش از ظهر دوشنبه همزمان با سالگرد شهادت شهید مطهری و روز معلم، با حضور در هنرستان امام صادق(ع) بجنورد، هفته معلم را به تمام معلمان و فعالان نهاد آموزش و پرورش تبریک گفت و اظهار کرد: هفته معلم فرصت مناسبی برای تجلیل و قدردانی از زحمات معلمان، شنیدن مشکلات آن‌ها و برنامه ریزی و تلاش برای رفع این کاستی‌ها است.

وی با اشاره به اینکه نهاد آموزش و پرورش در سطح کشور حدود ۱۴ میلیون نفر را تحت پوشش خود دارد، افزود: به نسبت وسعت و گستردگی جامعه هدف آموزش و پرورش، مشکلات و گرفتاری‌های این نهاد نیز فراوان است.

پرویزی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید از ابتدای آغاز به کار، تلاش زیادی برای رفع مشکلات موجود در این حوزه کرده است، ادامه داد: دولت یازدهم برای برآورده کردن نیازهای حداقلی این حوزه فعالیت زیادی کرده اما هنوز با نقطه مطلوب و مورد انتظار فاصله زیادی داریم.

نماینده عالی دولت تدبیر و امید در خراسان شمالی با اشاره به وضعیت عمرانی در آموزش و پرورش، اظهار کرد: واقعیت آن است که حجم پروژه‌های نیمه‌تمام باقی مانده از دولت قبل بسیار بالا است و نباید این پروژه‌ها به حال خود رها شوند هرچند که در دولت یازدهم درمجموع آموزش و پرورش به نسبت سایر بخش‌ها، خدمات بیشتری از دولت دریافت کرده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه وجود مدارش خشتی و گلی در خراسان شمالی و برخی دیگر از استان‌های محروم، لکه سیاهی برای مجموعه آموزش و پرورش محسوب می‌شود، افزود: دولت یازدهم تلاش می‌کند تا پایان سال ۹۶ و اتمام عمر این دولت، همه مدارس خشتی و گلی در استان حذف و بازسازی شوند که در این زمینه تاکنون نیز اقدامات مناسبی صورت گرفته است.

پرویزی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر لزوم توجه بیشتر به آموزش فنی و حرفه‌ای، اظهار کرد: امروز یکی از نیازهای اصلی کشور ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش به دانش‌آموزان است.

به گفته وی با توجه به کمبود استخدامی در دستگاه‌ها و ادارات دولتی، باید خانواده‌ها فرزندان خود را به سمت گزینش رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش تشویق کنند تا در آینده برای آن‌ها بازار کار و اشتغال فراهم شود.

استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه در زمینه ارتقای تجهیزات هنرستان‌ها در استان فعالیت‌های مناسبی صورت گرفته است، ادامه داد: با وجود این باز هم تجهیزات موجود در هنرستان‌های خراسان شمالی نیازمند ارتقا و به‌روزرسانی هستند.

پرویزی افزود: استانداری خراسان شمالی امسال در زمینه تقویت و تجهیز آزمایشگاه‌ها و کتابخانه‌های مدارس و تأمین کتاب‌هایی منطبق با نیازهای علمی دانش‌آموزان، حمایت‌های ویژه‌ای را از نهاد آموزش و پرورش خواهد داشت.

کد خبر 3613562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha