۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۰:۴۸

در دومین روز از کنگره حزبی کره شمالی اعلام شد؛

آزمایش هسته ای پیونگ یانگ قریب الوقوع است

آزمایش هسته ای پیونگ یانگ قریب الوقوع است

یکی از سایت های وابسته به دانشگاه «جان هاپکینز» آمریکا با استناد به تصاویری ماهواره ای مدعی شد که کره شمالی مهیای انجام پنجمین آزمایش هسته ای خود در آینده ای نزدیک است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فرانس پرس، نشست تاریخی کنگره حزب کارگران کره شمالی امروز شنبه وارد دومین روز خود شد.

این نشست برای نخستین بار در طول ۳۶ سال گذشته برگزار می شود و نخستین روز آن همانطور که پیش بینی می شد با سخنرانی «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی پیرامون دفاع از دستاوردهای نظامی در زمینه بازدارندگی هسته ای سپری شد.

وی همچنین از اولین آزمایش بمب هیدروژنی پیونگ یانگ که در تاریخ ۶ ژانویه سال میلادی جاری (۲۰۱۶) انجام شد، با شور و حرارت سخن گفت.

کره شمالی تا کنون چهار آزمایش هسته ای داشته که دو عدد از آنها از زمان روی کار آمدن جونگ اون در اواخر سال ۲۰۱۱ میلادی انجام شده است.

از سوی دیگر، امروز شنبه سایت «۳۸ شمال» وابسته به دانشگاه «جان هاپکینز» با استناد به تصاویر ماهواره ای جدید ادعا کرد که کره شمالی در حال آماده شدن برای انجام پنجمین آزمایش هسته ای خود است.

البته، این خبر چندان هم تازگی ندارد و فرضیه آمادگی پیونگ یانگ برای انجام یک آزمایش هسته ای دیگر در آینده ای نزدیک از همان روزی که این کشور بمب هیدروژنی خود را آزمایش کرده و به دنبال آن مشمول طرح تشدید تحریم های سازمان ملل شد، بر سر زبان ها افتاده است.

تصاویر ماهواره ای که دور روز پیش گرفته شده تردد شماری خودرو را در سایت هسته ای «پونگ گیه ری» به ثبت رسانده است. گفته می شود که این قبیل فعالیت ها پیشتر هنگامی مشاهده شده که کره شمالی در حال تدارک برای انجام آزمایش هسته ای بوده است.

در حال حاضر، گمانه زنی ها به سمت آن پیش می رود که احتمالا پیونگ یانگ پنجمین آزمایش هسته ای خود را در زمان برگزاری کنگره حزب حاکم انجام خواهد داد.

کد خبر 3618124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha