۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۶:۴۶

در باکو برگزار می شود؛

همایش گفت‌وگوی علمای ادیان و مذاهب ایران و آذربایجان

همایش گفت‌وگوی علمای ادیان و مذاهب ایران و آذربایجان

ابوذر ابراهیمی‌ترکمان رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات گفت: همایش گفت‌وگوی علمای ادیان و مذاهب ایران و آذربایجان به همت رایزنی فرهنگی کشورمان در باكو برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در دیدار مشاور رئیس جمهور آذربایجان در امور اقلیت‌های دینی، گفت: همایش گفت‌وگوی علمای ادیان و مذاهب ایران و آذربایجان به همت رایزنی فرهنگی کشورمان و با مشارکت اداره مسلمانان قفقاز در باكو برگزار می‌شود.

ابوذر ابراهیمی‌ترکمان، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در ادامه سلسله برنامه‌های سفر خود به باكو، ۲۴ اردیبهشت‌ماه با حضور در محل نهاد ریاست جمهوری آذربایجان، با کمال عبدالله اف، مشاور رئیس جمهور در امور اقلیت‌های دینی دیدار و گفت‌وگو كرد.

ابراهیمی‌ترکمان در سخنان آغازین خود، به زندگی مسالمت‌آمیز اقلیت‌های دینی و مذهبی در ایران اشاره و وجود نمایندگان اقلیت‌های دینی و مذهبی در مجلس شورای اسلامی را از نمونه‌های اهمیت دادن جمهوری اسلامی ایران از منظر وجود حقوق شهروندی اقلیت‌های دینی در كشورمان دانست.

رئیس سازمان فرهنگ به برگزاری کنفرانس‌های علمی متعدد و گفت‌وگوی بین ادیان توسط این سازمان در میانمار، ایتالیا، فرانسه و دیگر کشورها اشاره كرد.

وی در پایان سخنان خود، یادآور شد: همایش گفت‌وگو و دیالوگ بین علمای ادیان و مذاهب مختلف ایران و آذربایجان به همت رایزنی فرهنگی کشورمان با مشارکت اداره مسلمانان قفقاز در آینده‌ای نزدیک در باکو برگزار می‌شود.

در ادامه، کمال عبدالله اف طی سخنانی، ضمن ابراز خرسندی از حضور رئیس سازمان فرهنگ در نهاد ریاست جمهوری آذربایجان بر ضرورت توسعه همكاری‌های فی مابین دو كشور تأكید كرد.

مشاور رئیس جمهور آذربایجان در امور اقلیت‌های دینی، آمادگی این نهاد را برای هر نوع همکاری لازم در برگزاری همایش گفت‌وگو و دیالوگ بین علمای ادیان و مذاهب مختلف ایران و آذربایجان را اعلام كرد.

بنابر اعلام این خبر، این دیدار همراه با اهدای هدایایی به رسم یادبود از سوی طرفین به یكدیگر پایان یافت.

کد خبر 3658277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha