۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۱:۳۳

یازدهمین بچه چلمن به زودی وارد بازار می‌شود

یازدهمین بچه چلمن به زودی وارد بازار می‌شود

کتاب «خاطرات بچه چلمن» با داستان جدید دیگری وارد بازار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، گرگ هفلی قهرمانی که جف کینی نویسنده این مجموعه کتاب پرطرفدار خلق کرده همیشه معتقد بوده که چیزی هست که موجب تمایز او با بقیه می‌شود. در کتاب جدید گرگ کشف می‌کند چه چیزی او را متفاوت می‌کند و این چیزی است که البته خودش هم تصورش را نمی‌کرد.  

جف کینی درباره کتاب یازدهم از این مجموعه می‌گوید: پس از نوشتن ۱۰ کتاب، خودم را انگار در نقطه تقاطع کارهایم دیدم. مطمئن نبودم آیا می‌خواهم به نوشتن این مجموعه ادامه بدهم یا به سراغ یک کار جدید بروم. این کتاب برایم واقعا یک چیز متفاوت است زیرا برای من بازتابی از مسایل جدید و برنامه‌ریزی برای آینده جدید است.

کتاب یازدهم «خاطرات بچه چلمن» که با عنوان «خاطرات یک بچه چلمن: جدیت» منتشر شده، دارای روی جلدی نارنجی است.

به گفته مدیر انتشارات آبرامز که ناشر این مجموعه است، سال ۲۰۱۷ در دهمین سالگرد انتشار این مجموعه، برنامه متفاوتی اجرا می‌شود. این در حالی است که یک ماه از سال (از آغاز آوریل) با تمرکز بر داستان‌های این کتاب در آمریکا برگزار می‌شود.

تا کنون بیش از ۱۶۵  میلیون نسخه از مجموعه کتاب‌های «خاطرات یک بچه چلمن» در سراسر جهان به فروش سیده است.

کتاب دهم که درباره یک سفر خانوادگی در طول جاده بود، نوامبر سال ۲۰۱۵ منتشر و بلافاصله در ۸۳ کشور به بازار رفت. «بد شانسی» قسمت نهم این مجموعه سال ۲۰۱۳ در آمریکا منتشر و به پرفروش‌ترین کتاب سال کودکان و نوجوانان این کشور بدل شد و بیش از سه میلیون نسخه از آن به فروش رسید.

کتاب هشتم این مجموعه در تیراژ اولیه ۸۰۰ هزار نسخه که بیش از هر یک از قسمت‌های پیشین آن بود به بازار آمد و کتاب هفتم این مجموعه با عنوان «چرخ سوم» نیز موفق شده بود تا جایزه ناشران آمریکا و انجمن بازار کتاب را دریافت کند.

خاطرات بچه چلمن نخستين بار در سال ۲۰۰۷ منتشر شد و پس از آن در سال ۲۰۰۸ قسمت‌های دوم و سوم و در سال ۲۰۰۹ قسمت های چهارم و پنجم آن وارد بازار كتاب شد.

در ایران نیز ترجمه‌های متفاوتی از این مجموعه به بازار آمده و با اقبال نوجوانان روبه رو شده است.

کد خبر 3659149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha