۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۶:۲۲

ابراز نگرانی روسیه و بلاروس از گسترش ناتو به شرق/پاسخ می‌دهیم

ابراز نگرانی روسیه و بلاروس از گسترش ناتو به شرق/پاسخ می‌دهیم

وزیر خارجه روسیه و بلاروس درباره گسترش ناتو به شرق و افزایش احتمال درگیری با این ائتلاف ابراز نگرانی کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه بعد از گفتگو با «ولادیمیر ماکئی» همتای بلاروس خود درباره افزایش احتمال برخورد بین روسیه و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو) ابراز نگرانی کرد.

لاوروف گفت: در خصوص امنیت اروپا، ما درباره شرکایمان در ناتو که تلاش می کنند ما را به درگیری بکشانند دارای یک نگرانی مشترک هستیم. آنها در حال انتقال زیرساخت های خود به شرق و به نزدیک مرزهای ما هستند که نه روسیه و نه بلاروس از این مسئله خشنود نیستند.

وزیر خارجه بلاروس هم در این خصوص گفت روسیه و بلاروس در صدد دادن پاسخ مناسب به استقرار سپر موشکی ناتو در رومانی هستند.

بعد از گذشت یک دهه از طرح آمریکا برای مقابله با آنچه آمریکا تهدیدات موشکی ایران می نامد و با وجود تهدیدات روسیه روز پنج شنبه گذشته سپر موشکی آمریکا در اروپا راه اندازی شد.

این سپر موشکی در منطقه دور افتاده ای از رومانی قرار دارد. همچنین آمریکا ساخت دومین سیستم سپر موشکی را در لهستان آغاز خواهد کرد که قرار است تا سال ۲۰۱۸ به بهره برداری برسد.

بر خلاف ادعای آمریکا روسیه هدف این سپرهای موشکی آمریکا را بی تاثیر کردن تسلیحات اتمی روسیه می داند تا در صورت درگیری هسته ای بین دو طرف این امکان را به آمریکا بدهد که بتواند اولین استفاده کننده از موشک اتمی علیه روسیه باشد.

کد خبر 3660254

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha