۲۲ مرداد ۱۳۸۵، ۱۷:۵۴

شاپور اعتماد در گفتگو با مهر مطرح كرد : نقطه عطف در توليدات علمي ايران

شاپور اعتماد در گفتگو با مهر مطرح كرد : نقطه عطف در توليدات علمي ايران

ايران در مبحث توليد علم در نقطه عطف به سر مي برد و اين شرايط بسيار حساس است و مسئولان كشور بايد بسيار حساس عمل كنند و با اهميت به بحث علم و پژوهش وضعيت علمي كشور را ارتقا و به نقطه پايدار هدايت كنند.

دكتر شاپور اعتماد - عضو هيات علمى موسسه پژوهشى حكمت و فلسفه ايران در گفتگو با خبرنگار دانشگاهي مهر با بيان اين مطلب افزود: آخرين بررسي هاي من در مورد وضعيت توليد علم و جايگاه علم در ايران نسبت به دنيا به پايان سال 2005 باز مي گردد و تاكنون در مورد سال 2006 تحقيقي صورت نداده و بررسي نكرده ام.

وي اضافه كرد: وضعيت علمي ايران در پايان سال 2005 حاكي از حركت در امتداد سال هاي گذشته دارد. موقعيت علمي ايران در حال جهش و پيشرفت است و افزايش چشمگيري داشته است.

دكتر اعتماد افزود: در حال حاضر ايران در نقطه عطف به سر مي برد و اين شرايط بسيار حساس است و مسئولان كشور بايد بسيار حساس عمل كنند و با اهميت دادن به بحث علم و پژوهش وضعيت علمي كشور را ارتقا و به نقطه پايدار هدايت كنند.

وي در مورد جايگاه رفيع ايران در پايان برنامه هاي چشم انداز بيست ساله نظام گفت: جايگاه قابل توجهي كه در چشم انداز بيست ساله نظام براي ايران متصور شده ايم قابل دستيابي است اما بستگي به عملكرد مسئولان دارد.

شاپور اعتماد گفت: هنوز مدت زمان زيادي از چشم انداز بيست ساله باقي مانده اما همين مدت زمان طولاني بايد به شدت مورد توجه مسئولان باشد و نبايد از آن غفلت كرد. بايد تمامي بخش هاي كشور اعم از سياسي، اقتصادي، نظامي، علمي و ... درگير اين موضوع شوند تا جايگاه توليد علم در ايران به آنچه در چشم انداز بيست ساله عنوان شده است، ارتقا يابد.

کد خبر 366284

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha