۳ خرداد ۱۳۹۵، ۱۶:۲۵

پرونده‌هایی از تخلف جناح راست و چپ در مدارس غیردولتی وجود دارد

پرونده‌هایی از تخلف جناح راست و چپ در مدارس غیردولتی وجود دارد

رئیس سازمان مدارس غیردولتی آموزش و پرورش با بیان اینکه در برخورد با متخلفان تابع قانون هستیم نه تابع روابط، گفت: در حال حاضر پرونده‌هایی از تخلف هر دو جناح راست و چپ وجود دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، مرضیه گرد امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در ساختمان علاقمندان وزارت آموزش وپرورش برگزار شد بیان کرد: تیم نظارت در تمام مناطق به خصوص در مناطق ۶ گانه شهر تهران در زمینه دریافت شهریه مدارس برای ثبت نام فعالیت می کنند.

وی افزود: میزان شهریه شهرتهران بر اساس ۷ سرفصل بوده و بر مبنای تورم کف و سقف میزان شهریه استان ها در سامانه مدارس غیردولتی قابل دسترس است.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی تصریح کرد: دائمی شدن قانون مدارس غیردولتی به تثبیت برنامه های سازمان ما کمک می کند و فرصت نظارت، حمایت و راهبری را بیشتر می کند.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه در برخی از مدارس غیردولتی شهریه های بالایی گرفته می شود، بیان کرد: قبول داریم که درصد محدودی از مدارس ما متاسفانه تحت عنوان شهریه به شکل های مختلف پول هایی را فراتر از حد انتظار از مردم دریافت می کنند که به شدت با این موضوع برخورد می کنیم.

گرد تاکید کرد: شهریه ها در سالهای گذشته بر اساس درصد افزایش می یافت اما از دو سال قبل بر اساس تعیین الگوی شهریه قصد نظام مند کردن مبالغ دریافتی را مدنظر قرار دادیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: ستادهای نظارت ویژه در شهر تهران در ۶ منطقه فعالیت می کنند. نظارتهای سازمان به صورت هفتگی از همه مدارس انجام می گیرد و ما اصرار داریم که هر مدرسه بر اساس شهریه مصوب و الگوی شهریه که دستورالعمل های آن ارسال شده است فعالیت کنند و کوچکترین اغماضی در این مسئله نخواهیم کرد.

گرد در پاسخ پرسش دیگری مبنی بر اینکه ممکن است برخی افراد در شورای نظارت بر مدارس غیردولتی آشنایانی داشته باشند و این باعث شود تخلفات آنها به چشم نیاید تاکید کرد: این مسئله را قبول ندارم و با شفافیت می گویم که با همه مدارس متخلف برخورد می شود.

وی افزود: اگر اعتراضی به دستمان برسد بدون در نظر گرفتن نام موسس با آن برخورد می کنیم.در برخورد با متخلفان محال است که نام موسس آن مدرسه توجه شود و نام موسس تاثیری در رای داشته باشد.

معاون وزیر آموزش وپرورش تصریح کرد: اگر هم تا کنون مشکلاتی در برخورد با متخلفان وجود داشت به این خاطر بود که مکانیزم نظارتی و برخورد دقیقی در استان ها وجود نداشت اما با سامانه ای که راه اندازی شده دست ما باز گذاشته شده است و کاملا شفاف با متخلفان برخورد می کنیم.

وی تاکید کرد: در برخورد با متخلفان تابع قانون هستیم، نه تابع روابط و با هیچ حزب راستی و چپی تعارف نداریم، در حال حاضر پرونده‌هایی از تخلف هر دو جناح راست و چپ وجود دارد، اگر تخلفی وجود داشته باشد مطابق قانون با آنها برخورد می‌کنیم.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به آموزش زبان‌های خارجی در این مدارس بیان کرد: پس از بیانات مقام معظم رهبری درباره ی زبان‌های خارجی، این اعلام آمادگی انجام شد تا به محض اینکه آموزش و پرورش مصوبه‌ای را تائید کند این مراکز نیز آمادگی ارائه آموزش زبان‌های خارجی را خواهند داشت.

کد خبر 3665806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha