۶ فروردین ۱۴۰۱، ۱۴:۰۱

در راستای شعار سال انجام شد؛

توسعه هنرستان‌های صنعتی «دانش بنیان» در مناطق آزاد

توسعه هنرستان‌های صنعتی «دانش بنیان» در مناطق آزاد

محمودزاده با اشاره به نامگذاری سال جدید از توسعه هنرستان‌های صنعتی و کارآفرین با رشته‌ها و فعالیت‌های دانش بنیان در مناطق آزاد تجاری صنعتی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد محمودزاده با حضور در شورای آموزش و پرورش منطقه آزاد ارس، در این باره اظهار کرد: نظر به نامگذاری سال جدید با عنوان «تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین» از سوی مقام معظم رهبری، این سازمان در نظر دارد مدارس و هنرستان‌های صنعتی و کارآفرین با رشته‌ها و فعالیت‌های دانش بنیان را برای ارتقای خلاقیت و مهارت‌های کارآفرینی و ایجاد کسب و کارهای نوپا و مولد، در مناطق آزاد تجاری صنعتی از جمله منطقه ارس، توسعه دهد.

وی همچنین گفت: بر اساس سیاست‌های کیفیت بخشی و ارتقای خدمات شفاف، کیفی و کارآمد و پیاده سازی آئین نامه استقرار، مقرر شده است فعالیت آن دسته از مدارس و مراکز غیردولتی فاقد استانداردهای لازم در فضا، تجهیزات، نیروی انسانی و بی توجه به اجرایی شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و تربیت تمام ساحتی، با حمایت شورای سیاست گذاری، برنامه ریزی و نظارت مرکزی، متوقف شود.

وی افزود: از آنجا که تسهیل خدمت رسانی شفاف، کارآمد و پاسخگو به مردم و انجام کار جهادی، از اهداف دولت مردمی است و در راستای طراحی و استقرار نظام «مدرسه شیشه ای» در مدارس غیردولتی، مصوب گردیده که مدارس غیردولتی در فصل ثبت نام برای سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱، از الگوی اصلی شهریه که با هماهنگی و موافقت شورای مؤسسان تعیین می‌شود، پیروی کنند.

محمودزاده در خاتمه تاکید کرد: برای شفافیت در فعالیت‌ها، مدیران مدارس موظفند الگوی اصلی شهریه را جهت اطلاع رسانی به خانواده‌ها در جایگاه مناسبی در مدارس نصب کنند و این موضوع بصورت سامانه‌ای و تیم‌های بازرسی و گزارش‌های مردمی رصد و پیگیری خواهد شد.

کد خبر 5453906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha