۱۱ خرداد ۱۳۹۵، ۲۱:۱۷

مدیر آموزش و پرورش دامغان:

دامغان ۴۲خیر مدرسه ساز دارد

دامغان ۴۲خیر مدرسه ساز دارد

دامغان - مدیر آموزش و پرورش دامغان با اشاره به اینکه دامغان ۴۲خیر مدرسه ساز دارد، افزود: سال گذشته خیران دامغانی در امر ساخت و تجهیز مدارس شهرستان ۱۲۰میلیارد ریال تعهد داشتند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الله رستمیان بعد از ظهر سه شنبه در نخستین نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان دامغان در سالجاری که به ریاست فرماندار و سایر اعضا ء و به میزبانی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: برای نخستین بار در استان سمنان و به صورت پایلوت کشوری مرکز یادگیری سواد آموزی ویژه بیسوادان در شهرستان دامغان ایجاد و راه اندازی شد که تاکنون ۲۵۰نفر دختر و پسر در سنین ۱۰تا ۴۹سال در این مرکز ثبت نام کردند.

وی با بیان اینکه مدیریت آموزش و پرورش دامغان در شهرک مسکن مهر و شهرک گلستان و در مقطع ابتدایی با تراکم جمعیت مواجه است، گفت: این موضوع طوری است که دو آموزشگاه در مسکن مهر طی سال گذشته راه اندازی شد و از سویی ساخت مدارس بیشتر را در این منطقه از شهر نیاز است.

دبیر شورای آموزش و پرورش شهرستان دامغان با بیان اینکه ۶۰درصد دانش آموزان دامغانی موفق به شرکت در مسابقات فرهنگی هنری استان سمنان شدند، اظهار داشت: ۳۴ نفر از این دانش آموزان موفق شدند به مسابقات کشوری راه پیدا کرده و رتبه اول استانی را در این راستا کسب کنند.

رستمیان با اشاره به اینکه دامغان ۴۲خیر مدرسه ساز دارد، افزود: سال گذشته خیران دامغانی در امر ساخت و تجهیز مدارس شهرستان ۱۲۰میلیارد ریال تعهد داشتند.

وی یاد آورشد: با اعتبار پنج میلیارد ریال از محل اعتبارات بازسازی اداره کل نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس استان سمنان سه باب مدرسه قدیمی در دامغان نوسازی می شود.

مدیر آموزش و پرورش دامغان همچنین با اشاره به اینکه دانش آموزان این شهرستان در بحث قبولی کنکور در سطح استان پیشتاز هستند، افزود: تعداد قبولی دانش آموزان در کنکور ۹۳ و کسب رتبه  زیر دو هزار تعداد ۲۷ نفر بوده و این آمار در سال گذشته به ۵۳نفر افزایش پیدا کرد.

وی اضافه کرد: تمام سعی و تلاش ما بر این است تا بتوانیم عدد قبولی دانش آموزان در کنکور و کسب رتبه زیر دوهزار را در سال ۹۵ ثابت نگه داریم و یا حداقل در این زمینه افزایش قبولی را در کنکور داشته باشیم.

دبیر شورای آموزش و پرورش شهرستان دامغان با بیان اینکه در کنکور سال گذشته ۱۵ نفر از دانش آموزان دامغانی در رشته پزشکی قبول شدند افزود: از شهریور سال گذشته کلاس های آموزشی کنکور و در ایام تعطیلات نوروز سال جاری قرائت خانه های نوروزی با هدف افزایش سطح اطلاعات و معلومات دانش آموزان این کلاس ها فعال و ادامه دارد.

رستمیان تخصیص نیرو به پژوهش سرای دانش آموزی، برگزاری چهار دوره کنکور آزمایشی، تشکیل شش جلسه ستاد کنکور شهرستان با حضور اعضاء و مدیران مدارس و برگزاری چهار همایش علمی و تخصصی ویژه کنکور برای دانش آموزان در طی روزهای ۱۶و ۱۷ خردادماه جاری را از مهمترین اقدامات و برنامه ریزی های مدیریت آموزش و پرورش شهرستان در بحث کمک به دانش آموزان شرکت کننده در کنکور سال ۹۵ بیان کرد.

وی همچنین گفت: دانش آموزان دامغانی تاکنون ۸۲میلیون ریال به رزمندگان جبهه مقاومت کمک نقدی کردند.

کد خبر 3673928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha