۱۲ خرداد ۱۳۹۵، ۱۷:۱۳

امام جمعه همدان:

حقیقت گمشده قرآن باید در جامعه زنده شود

حقیقت گمشده قرآن باید در جامعه زنده شود

همدان – نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه باید قرآن را از انحصار و غربت خارج کنیم، گفت: باید حقیقت گمشده قرآن در جامعه زنده شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی ظهر چهارشنبه در کمیسیون آموزش عمومی قرآن که پیرامون برگزاری سی‌و‌چهارمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان کشور برگزار شد، ابراز امیدواری کرد: با طرح و برنامه مناسب این رویداد بزرگ کشوری در استان همدان بهتر از استان‌های دیگر انجام شود.

وی با بیان اینکه موهبت‌های الهی در دین مقدس اسلام در هیچ‌حصاری محصور نیست و نعمت‌ها باید در اختیار همگان قرار گیرد، گفت: یکی از موهبت‌های این نعمت‌ها سهولت نعمت است که ارزان و رایگان در اختیار مردم قرار می گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان و امام جمعه همدان با بیان اینکه قرآن یکی از بهترین نعمت های خداوند است و باید این کتاب الهی را غربت بیرون آوریم، گفت: قرآن کریم نقش حیاتی این جهانی و آن جهانی را در زندگی بشر ایفا می‌کند.

آیت الله محمدی با تأکید بر اینکه باید حقیقت گمشده قرآن در جامعه زنده شود، گفت: باید این موهبت آسمانی و الهی را از مهجوریت نجات داده و آن را در دسترس مردم قرار دهیم.

وی با تاکید بر اینکه با برپایی مسابقات قرآن، عترت و نماز در استان حقیقت مهجور و فراموش شده قرآن کریم آشکار می شود، گفت:آموختن تعالیم قرآنی به دانش‌آموزان با وجود تهاجمات فرهنگی و فضاهای مجازی در این شرایط بحرانی اجر و پاداش بسیار دارد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با بیان اینکه عمل نکردن به قرآن موجب تسلط دجال بر مسلمان شد، گفت:اگر قرآن را وسط گذاشتیم و به دستورات عمل کردیم قرآن شفاعت می کند.

وی با بیان اینکه باید بدانیم حقیقت قرآن چیست و قرآن از چه صوتی پایین آمده و نزول قرآن چه شکلی است، بیان کرد: قرآن یک انزال و یک تنزیل و حداقل هزار آیه دارد که انسان ها را به تفکر، تدبر، ژرف اندیشی، عقل، عقلانیت و نظر دعوت می کند.

 

کد خبر 3674835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha