۱۴ خرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۰۸

آیت الله حسینی بوشهری:

مهمترین وظیفه علما مرزبانی از اعتقادات و دین مردم است

مهمترین وظیفه علما مرزبانی از اعتقادات و دین مردم است

قم - مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور گفت: مهم‌ترین وظیفه عالمان دین مرزبانی از مرزهای اعتقادی و دینی مردم است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری، شامگاه پنجشنبه در مراسم بزرگداشت نیم قرن تلاش علمی آیت الله محمدهادی یوسفی غروی که در ساختمان انجمن‌های علمی حوزه برگزار شد، گفت: آیت الله غروی مصداق علمایی است که خداوند به عمر وی برکت و خیر عنایت کرده است.

وی اظهار داشت: اگر عمر انسان نردبان ترقی و تکامل نباشد جز گناه چیز دیگری نصیب انسان نخواهد شد و ایشان فردی است که عمر خود را در راه تحقیق و تدریس و تحصیل معارف الهی و قرآن و اهل بیت مصروف داشته است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اضافه کرد: فرصت عمر به‌خصوص باید از سوی فضلا و اساتید حوزه مورد توجه بیشتری قرار گیرد زیرا خداوند نعمت روحانی بودن را به ما عطا کرده و مسئولیت سنگین‌تری متوجه این قشر است.

وی اضافه کرد: اگر انسان قدر نعمت‌های خدادادی را بداند موجب افزایش آن می‌شود همان طور که به تصورم من یکی از رمز و رازهای طولانی بودن عمر مراجع این است که قدر عمر خویش را دانسته‌اند و خدا هم به آنان برای ترویج بیشتر دین برکت عنایت کرده است.

آیت الله حسینی بوشهری افزود: روحانی بودن نعمت است زیرا یک روحانی می‌تواند به این واسطه دین را تبلیغ کند و با بدعت‌ها به مبارزه برخیزد.

وی تأکید کرد: مهم‌ترین وظیفه عالمان دین مرزبانی از مرزهای اعتقادی و دینی مردم است و اگر این وظیفه به درستی صورت نگیرد چندان نمی‌توان به حفظ مرزهای زمینی هم اطمینان داشت.

عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: جوانان بسیجی ما در طول هشت سال دفاع مقدس و در همه صحنه‌های دفاع از انقلاب با پشتوانه همین اعتقادات و ولایت فقیه به مرزبانی از مرزهای کشور پرداختند.

آیت الله یوسفی غروی عالمی نقش آفرین، بدعت ستیز و مرزبان دین است

وی در ادامه به تمجید از شخصیت آیت الله یوسفی غروی پرداخت و اضافه کرد: وی عالمی نقش آفرین، بدعت ستیز و مرزبان دین است که در نهایت سادگی و بی‌تکلفی بیشتر عمر خود را صرف تحقیق و تدریس و تحصیل کرده است.

آیت الله حسینی بوشهری تحصیل و تدریس در دو حوزه نجف و قم و استفاده از محضر بزرگانی مانند آیت الله خویی و تسلط بر عربی را از ویژگی‌های این استاد حوزه دانست و افزود: آثار منتشر شده از ایشان و فعالیت‌های علمی و مقالات وی در رشته‌های مختلف علمی به خصوص تاریخ اعجاب انگیز است.

وی حضور در کرسی تدریس دانشگاه در کنار حوزه را از جمله ویژگی‌های آیت الله غروی دانست و اضافه کرد: ایشان علامه ذوالفنونی است که ده‌ها مقاله به عربی و فارسی نوشته است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور، حضور در تألیفات گروهی و انتشار ده‌ها اثر فردی را از دیگر ویژگی‌های این استاد حوزه دانست و اظهار داشت: آیت الله یوسفی غروی محصول حوزه قم و نجف است و فردی است که توانسته منشأ خدمات علمی فراوان در حوزه و دانشگاه باشد و تجلیل از چنین شخصیت‌هایی از سوی حوزه لازم است.

کد خبر 3675696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha