۱۷ خرداد ۱۳۹۵، ۸:۳۸

فرماندار شهرستان هرسین با مهر مطرح کرد:

طرح جامع شهری هرسین بازنگری می شود/ آب شرب شهرستان سالم است

طرح جامع شهری هرسین بازنگری می شود/ آب شرب شهرستان سالم است

کرمانشاه- فرماندار شهرستان هرسین از بازنگری طرح جامع مدیریت شهری در شهرستان‌های هرسین، اسلام آبادغرب، سنقر و کرمانشاه خبر داد.

یاور محمدی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: شهرستان هرسین با توانمندی اقتصادی مناسب در حوزه‌های کشاورزی، گردشگری و صنعت، از موقعیت مهمی برخوردار است و این شهرستان در کریدور اصلی استان قرار دارد و واحدهای صنعتی خوبی همچون پتروشیمی پلیمر، جهان فولاد، کارخانه قند و... در هرسین مستقرند.

فرماندار هرسین پیرامون وضعیت آب آشامیدنی این شهرستان گفت: آب شری هرسین منبع مشخص دارد و از محل سرابش تامین می‌شود و سالیان سال باوجود خشکسالی‌ها اما این سراب آب مورد نیاز هرسین را به خوبی تامین کرده است.

محمدی افزود: کدورتی که امسال در آب شهرستان هرسین مشاهده شد وضعیتی استثنایی و غیرقابل پیش بینی بود و به دلیل بارندگی‌های فراوان امسال آب سراب هرسین به میزان ۱۰ برابر نسبت به سال گذشته افزایش یافت به طوریکه سال گذشته آب سراب ۲۶۲ لیتر در ثانیه خروجی داشت و امسالاین عدد به ۲۸۵۷ لیتر در ثانیه رسید.

وی با اشاره به اینکه افزایش حجم بی‌سابقه آب شهرستان هرسین مزایای خوبی در بخش کشاورزی داشت، گفت: برآورد شد این حجم تولید آب آشفتگی در مسیر سراب هرسین ایجاد کرد و میزان کدورت آب تا عدد ۵۱۷ نیز رفت.

محمدی کیفیت فعلی آب شرب شهرستان هرسین را مطلوب عنوان کرد و افزود: از ابتدای خرداد ماه آب شهرستان کاملا طبیعی شده و  در برخی محلات ممکن است کمی کدورت داشته باشد اماهیچگونه آلودگی میکروبی و انگلی در آب شهرستان وجود ندارد.

وی در پاسخ به این سوال که چرا برای تامین آب شرب شهرستان هرسین از حفر چاه استفاده نمی‌شود، گفت: آب‌های اطراف شهرستان هرسین محدود است و املاح بالایی دارد و برای شرب مناسب نیست اما در طرح میان مدت پیش بینی شده از محدوده گاماسیاب تامین آب داشته باشیم که مطالعات آن و مکان یابی انجام شده ‌۷ تا ۸ میلیارد نیز هزینه خواهد داشت.

صنعت گلیم شهرستان هرسین در بحث فروش با مشکلات جدی مواجه است

این مسئول در خصوص وضعیت نامناسب شهرسازی در هرسین نیز گفت: متاسفانه شهرسازی به صورت اصولی مدیریت نشده و به طور کلی طرح جامع سیستم مدیریت شهری ما مشکل دارد و در اجرا قاطعیت ندارند.

وی با اشاره به مهاجرت‌های قابل توجه صورت گرفته در شهرستان هرسین افزود: یکی از دلایل مدیریت نامناسب شهری در هرسین این است که مسئولان برای ساخت و ‌ساز سخت نگرفتند و باید گفت انجام اقداماتی چون تعریض خیابان اصلی شهر امکان پذیر نیست.

محمدی از بازنگری طرح مدیریت جامع شهرستان هرسین خبر داد و بیان کرد: بازنگری طرح مدیریت جامع در شهرستان‌های هرسین، کرمانشاه، سنقروکلیایی و اسلام آبادغرب در حال انجام است.

محمدی پیرامون وضعیت خدمات درمانی در شهرستان هرسین بیان کرد: بیمارستان شهدای هرسین تنها بیمارستان این شهر است و ۱۱ متخصص به صورت میان وقت و پاره وقت در بخش‌های مختلف قلب، جراحی، چشم، رادیولوژی و... داریم همچنین تجهیزاتی از جمله دستگاه رادیولوژی خریداری و مستقر شده و تجهزات بخش زنان و زایمان نیز مستقر خواهد شد.

فرماندار هرسین با اشاره به طبیعت شاخص منطقه سراب نژیوران گفت: این سراب به نوعی ماهیت استانی پیدا کرده و محدوده گسترده‌ای دارد و و بخش زیادی از آن منطقه املاک شخصی است که ما پیشنهاد ایجاد آلاچیق برای ارتقا خدمات تفریحی  و رفاهی در این منطقه را مطرح کردیم.

وی در مورد وضعیت کیفیت نان در شهرستان هرسین گفت: تعداد نانوایی‌های هرسین بیش از حد مجاز است و بیش از ۴۵ نانوایی در سطح هرسین داریم و باید گفت که کیفیت نان تحت تاثیر عواملی همچون نیروی کار ماهر، نوسانات کیفیت آرد و تجهیزات است که تجهیزات بیشتر نانوایی‌ها قدیمی است و نیاز به باید نوسازی دارد.

محمدی گلیم را از صنایع مطرح شهرستان هرسین نام برد و در مورد مشکلات این حرفه بیان کرد: گلیم هرسین برندی معروف محسوب می‌شود اما از مشکلات جدی ما در این حوزه بحث فروش است و برای تولید مشکلی نداریم.

کد خبر 3677380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha