۲۰ خرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۴۰

فشار دموکرات ها برای خروج «سندرز» از انتخابات آمریکا؛

«اوباما» صحنه رقابت را برای «کلینتون» آب و جارو می کند

«اوباما» صحنه رقابت را برای «کلینتون» آب و جارو می کند

رئیس جمهوری آمریکا و دیگر اعضای بلندپایه حزب دموکرات به دنبال آن هستند تا بدون ارعاب طرفداران «سندرز» وی را به کناره گیری از انتخابات ریاست جمهوری و حمایت از «کلینتون» مجاب کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیویورک تایمز، کسب حد نصاب هیات های انتخاباتی مورد نیاز از سوی «هیلاری کلینتون» برای تبدیل شدن به نامزد اصلی حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا انگیزه اعمال فشار بر «برنی سندرز» رقیب سوسیال دموکرات وی را در نزد بزرگان حزب دموکرات افزایش داده تا شاید به این ترتیب وی را از ادامه مبارزه منصرف کنند.

برای دموکرات های سنتی که با بی صبری چشم انتظار تایید رسمی کلینتون از سوی کنوانسیون حزبی هستند، سندرز و تداوم حضور وی در صحنه انتخابات مقدماتی به منزله مانعی است که تنها دخالت شخص «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا می تواند آن را از میان بردارد.

از همین رو قرار است اوباما که دیروز چهارشنبه توفیق کلینتون به تضمین جایگاه خود به عنوان نامزد احتمالا نهایی حزب دموکرات را به وی تبریک گفت، امروز با سندرز ملاقاتی داشته باشد.

به گفته مشاورین کاخ سفید، هدف از این ملاقات تشویق سندرز به اعلام حمایت از کلینتون و مجاب کردن وی به این واقعیت است که می تواند خط مشی سیاسی خود را با پیروی از شعار وحدت حزبی که لازمه شکست «دونالد ترامپ» رقیب جمهوریخواه است، بیش از پیش تقویت کند.     

از طرف دیگر، راهبرد کاخ سفید برای اعمال نظر و افزایش احتمال تبدیل کلینتون به نامزد نهایی حزب دموکرات، در روزهای آتی با حضور اوباما در ستاد انتخاباتی وی به حساس ترین نقطه خود می رسد.

با این حال، رهبران دموکرات به خوبی می دانند که عیان شدن اعمال فشار ممکن است به ایجاد انزجار در میان طرفداران سندرز منجر شود حال آنکه کلینتون در انتخابات نهایی ۸ نوامبر نیازمند رای این گروه خواهد بود.

بنابراین، با احتساب این ریسک، دموکرات ها به دنبال آن هستند که حتی الامکان بدون ارعاب طرفداران سندرز، دستورکار انتخاباتی خود را پیش ببرند.

از همین رو قرار است اوباما در برنامه تلویزیونی که امشب به نمایش در خواهد آمد توجه خود را بر روی نرم کردن دل هواداران سندرز متمرکز کند.

در بخشی از این برنامه از پیش ضبط شده اوباما از از انرژی عظیم و تفکر نویی که سندرز به ستاد انتخاباتی دموکرات ها هدیه کرده است، تشکر می کند – تعارفی که با اظهارنظر «جو بایدن» معاون وی مبنی بر اینکه باید به سندرز فرصت تصمیم گیری در خصوص ترک میدان داده شود، تکمیل می شود.

کد خبر 3681561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha