۲۵ خرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۵۳

مدیر جهادکشاورزی قائمشهر:

۵۰ هکتار زمین بایر در قائمشهر شناسایی شده است

۵۰ هکتار زمین بایر در قائمشهر شناسایی شده است

قائم‌شهر- مدیرجهادکشاورزی قائم‌شهر از شناسایی ۵۰ هکتار زمین بایر در این شهرستان خبر داد و گفت: زمینه‌ای بایر و بدون کشت تصرف می شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، صبح سه‌شنبه فرزین فرهادی در گفتگو با خبرنگاران بالا بردن سطح دانش فنی کشاورزان را بسیار مهم دانست و گفت: با توجه به اینکه وسعت زمین افزایش پیدانمی کند بالا بردن دانش بهره‌برداران و بکار بردن روش‌های به زراعی، موجب افزایش تولید در واحد سطح خواهد شد.

وی ادامه داد: در راستای طرح به زراعی، در منطقه بالا تجن، روستای باغدشت با همکاری مرکز خدمات اداره جهاد کشاورزی، دهیاری و شورا، کشاورزان توانستند در ۳۶۰ هکتار از اراضی که درکشت دوم بدون استفاده می‌ماند، بیش از دو هزار و ۵۰۰ تن محصول سیر تولید کنند.

مدیرجهادکشاورزی قائم‌شهر به برخورد با هرگونه ساخت‌وساز غیرمجاز در زمینه‌ای کشاورزی اشاره کرد و افزود: امور اراضی به‌عنوان دغدغه نظام و مقام معظم رهبری بدون هیچ‌گونه اغماضی در حال انجام‌وظیفه است که در این راستا در سال گذشته ۴۵ مورد و در سال جاری، تاکنون ۲۳ مورد قلع‌وقمع انجام‌گرفته است.

فرهادی با اشاره به واکسیناسیون دام‌ها علیه بیماری تب برفکی، اظهار داشت: به‌منظور مبارزه با بیماری تب برفکی تاکنون پنج هزار دام سبک کوچ رو، بیش از ۱۰ هزار و ۳۳ رأس دام سبک و بیش از سه هزار رأس دام سنگین واکسینه شدند.

وی با تأکید بر سیاست وزارت جهاد کشاورزی در حمایت از تولید برنج در استان‌های گیلان و مازندران، تصریح کرد: ایران در منطقه گرم و خشک و نیمه گرمسیری قرار دارد و این در حالی است که هر هکتار از برنج به ۹ تا ۱۲ هزار مترمکعب آب نیاز دارد.

مدیرجهادکشاورزی قائم‌شهر، خاطرنشان کرد: برنج یک محصول استراتژیک در کشور تلقی می‌شود و رشد ۳۴ درصدی کشت برنج پر محصول نشان می‌دهد که اولویت شهرستان را بر تولید این ارقام قرار داده‌ایم.

فرهادی در بخش دیگری از این گفتگو به طرح ضیافت اشاره کرد و افزود: ۲۶ مغازه و فروشگاه بزرگ شهری و سه تعاونی روستایی، محصولات اصلی ماه مبارک رمضان از قبیل خرما، برنج، شکر، حبوبات، گوشت قرمز و سفید، زولبیا و بامیه را توزیع می‌کنند و بازار ماه رمضان در یک ثبات و آرامش به سر می‌برد.

وی با اشاره به تمهیدات لازم برای التهاب احتمالی بازار ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: ۱۷۴ تن شکر، ۷۲ تن گوشت سفید و ۶.۵ تن گوشت قرمز در انبارها موجود است که در صورت لزوم به بازار تزریق خواهد شد.

 مدیرجهادکشاورزی قائم‌شهر از شناسایی ۵۰ هکتار زمین بایر در این شهرستان خبرداد و تصریح کرد: گرفتن پتانسیل تولید در کشاورزی و احتمال تغییر کاربری از معضلات زمین‌های بایر است که بدین‌وسیله به همه کسانیکه پنج سال متناوب و یا سه سال متوالی زمین خود را بدون کشت بگذارند اخطار داده می‌شود و در صورت بدون کشت ماندن، تصرف خواهد شد.

کد خبر 3685566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha