۱۶ تیر ۱۳۹۵، ۹:۴۸

نماینده ولی فقیه در گلستان:

عید فطر روز بزرگ امت اسلامی است

عید فطر روز بزرگ امت اسلامی است

گرگان - نماینده ولی فقیه در استان گلستان گفت: فطر به عنوان عید و روز بزرگ امت اسلامی شناخته می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید کاظم نورمفیدی صبح چهارشنبه در خطبه های نماز عید سعید فطر که  در مصلی وحدت شهرستان گرگان برگزار شد، اظهار کرد: معمولا در اعیاد مردم باید شاد باشند و این شادی نیز با شادی های ظاهری مثل پوشیدن لباس، تفریح کردن، پخت شیرینی و ... همراه است.

وی ادامه داد: در عید بزرگ اسلامی فطر خداوند برای اینکه نشاط واقعی را برای امت اسلامی به وجود بیاورد، نماز عید فطر را قرار داده است که هدف آن نیز  برقراری ارتباط و به یاد داشتن خداوند است.

او با بیان اینکه نماز عید فطر باید به جماعت خوانده شود، افزود: ارتباط با مردم مخصوصا نیازمندان در این روز بیشتر می شود. کمک و دستگیری از نیازمندان باعث نشاط و خوشحالی انسان می شود و در روز عید فطر نیز به وسیله زکات فطریه توسط انسان انجام می شود.

آیت الله نورمفیدی تصریح کرد: مسلمانان سه عید بزرگ در اسلام دارند که عید امت اسلامی نامیده می شود. عید فطر، قربان و غدیر عیدهای امت اسلام است که در همه آنها اعمال و وظایفی برای انسان قرار دارد.

هدف دشمنان تغییر چهره اسلام است

امام جمعه گرگان در خطبه دوم نماز عید سعید فطر گفت: ملت ایران در روز جهانی قدس و در اقصی نقاط کشور حضور باشکوهی در راهپیمایی داشتند که نشانگر احساس مسئولیت مردم در برابر برای ملت فلسطین است.

آیت الله سید کاظم نورمفیدی با بیان اینکه مسئله نجات فلسطین برای امت اسلامی از مسائل مهم به حساب می آید، افزود: حمایت از مردم فلسطین تنها مربوط به کشور ایران نیست چراکه مسائل بسیار پشت پرده ای در رابطه با فلسطین قرار دارد.

وی بیان کرد: یکی از دلایل جنگ داعش با کشورهای امت اسلامی مانند یمن، عراق، سوریه و ... این است که می خواهند نگاه مردم ما را از فلسطین دور کنند اما خوشبختانه ملت ایران با حضور در راهپیمایی روز قدس پاسخ محکمی به دشمنان دادند.

نماینده ولی فقیه در گلستان در پایان هدف دشمنان را تغییر چهره اسلام عنوان کرد و افزود: تحرکات گروه های داعش و تکفیری در کشورهای مسلمان متاسفانه مورد تایید بعضی از کشورهای اسلامی قرار گرفته است. کشور ترکیه روزی شعار مبارزه با اسرائیل می داد اما در حال حاضر مژده به مردم خودش می دهد که قصد برقراری رابطه دوستانه با رژیم غاصب اسرائیل دارد که جای بسی تامل و تعجب است.

کد خبر 3706884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha