۱۶ تیر ۱۳۹۵، ۱۱:۲۹

امام جمعه رشت:

عیدفطرعیدبندگی است/امت اسلامی با سه معضل بزرگ روبه رو است

عیدفطرعیدبندگی است/امت اسلامی با سه معضل بزرگ روبه رو است

رشت- امام جمعه رشت با بیان اینکه عید سعید فطر عید بندگی برای مسلمانان بعد از یک ماه روزه داری است، گفت: متاسفانه امروز شاهد وجود سه معضل در بین امت اسلامی هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله زین العابدین قربانی صبح چهارشنبه در خطبه های نماز عید فطر رشت ضمن تبریک عید سعید فطر، این عید را عید بزرگ اسلام عنوان و اظهار کرد: بندگان بعد از یک ماه روزه داری در این عید حضور می یابند.

وی با اشاره به عید فطر و عید قربان به عنوان دو عید بزرگ مسلمانان، افزود: عید قربان عید تسلیم دربرابر خداوند متعال است و جمهوری اسلامی ایران نیز اسماعیل های فراوانی را تقدیم اسلام کرده است.

امام جمعه رشت خاطرنشان کرد: عید فطر برای کسی عید است که بعد از یک ماه بندگی، شب زنده داری و استغفار به درگاه خدای متعال، خداوند روزه او را مورد قبول  قرار داده است.

وی زکات فطریه را مکمل روزه برشمرد و گفت: کسی که روزه گرفته و یا معذور از روزه گرفتن است، باید زکات خود را به مستمندان و نیازمندان که می شناسد یا در اختیار نهادی که وظیفه خدمات دهی به نیازمندان را داشته ، قرار دهد.

آیت الله قربانی در ادامه با اشاره به اینکه امت اسلامی دچار سه معضل است، تصریح کرد: تفرقه و اختلاف مهم ترین معضل حال حاضر امت اسلامی است.

وی کشته شدن زنان و کودکان مسلمان توسط گروه های تفکیری و داعش را نتیجه اقدامات گروه های افراطی که دور از اندیشه های ناب اسلامی هستند، دانست و افزود: این گروه ها از حقیقت  اسلام ناب محمدی(ص) به دور هستند.

امام جمعه رشت  با بیان اینکه جایگزینی دشمن به جای دوست از سوی امت اسلامی یکی دیگر از معضلات است، اظهار کرد: متاسفانه امروز شاهد این هستیم که برخی از دولت های عربی اسلامی اسرائیل غاصب و جنایتکار را دوست خود می دانند که امری اشتباه و غلط است.

وی به رحلت برخی از روحانیون به نام استان همانند سید میرعلی میر عبدالعظیمی و عظیم جهانگیری در چند روز اخیر در استان اشاره و خاطرنشان کرد: ایام سالگردرحلت آیت الله محمدی گیلانی نیز نزدیک بوده و باید یاد و خاطره این روحانیون بزرگ را گرامی بداریم.

کد خبر 3706960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha