عقب گرد سودان جنوبی به جنگ داخلی/ ۲۷۲ کشته در چهارمین روز نبرد

عقب گرد سودان جنوبی به جنگ داخلی/ ۲۷۲ کشته در چهارمین روز نبرد

صلح شکننده ای که کمتر از یک سال گذشته به جنگ داخلی سودان جنوبی خاتمه داد، با آغاز دور تازه ای از درگیری ها در معرض تهدید قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، درگیری هایی که از روز پنجشنبه گذشته در کشور تازه تاسیس سودان جنوبی آغاز شده است، تا این لحظه  به قیمت جان ۲۷۲ نفر از جمله ۳۳ شهروند عادی تمام شده است.

در حالیکه «سالوا کر» رئیس جمهوری سودان جنوبی و «ریک ماچار» شورشی سابق و معاون فعلی رئیس جمهور در ماه آگوست سال میلادی گذشته (۲۰۱۵) برای فرونشاندن خشونت ها به توافق رسیدند، ظاهرا گروه های طرفدار آنها خیال دست کشیدن از جنگ و خونریزی را ندارند.

اگرچه «جوبا» پایتخت سودان جنوبی دیروز شنبه را در آرامش نسبی به سر برد، امروز یکشنبه تبادل آتش بین طرفداران ناراضی از این صلح شکننده بار دیگر بالا گرفت.

درگیری های اخیر به این ترس که ممکن است سودان جنوبی با پشت سر گذاشتن دو سال بحرانی، بار دیگر گرفتار جنگ داخلی شود، قوت بیشتری می بخشد. نقطه آغاز بحران ۲۰۱۳، اختلاف مابین کر و ماچار بود که در آن زمان هم درست مثل همین حالا سمت معاونت ریاست جمهوری را بر عهده داشت.

شدت درگیری ها به حدی است که حتی «بان کی مون» دبیر کل سازمان ملل نیز آن را در راستای عدم پایبندی به پیمان صلح تلقی کرده و از رهبران دو جناح خواسته است تا هر چه زودتر این قضیه را فیصله دهند.   

کد خبر 3709471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha