۲۲ تیر ۱۳۹۵، ۱۷:۲۴

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران:

برنامه جامع سلامت در مازندران تدوین می شود

برنامه جامع سلامت در مازندران تدوین می شود

ساری - رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران بابیان اینکه ۸۰ درصد علل مرگ و میر را بیماری‌های غیرواگیر تشکیل می‌دهند، گفت: برنامه جامع سلامت در استان تدوین می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم جان بابایی عصر سه‌شنبه در کارگروه سلامت و امنیت غذایی در استانداری مهم‌ترین مسئله‌ای که با آن درگیر هستیم بیماری‌های غیر واگیر است و ۸۰ درصد مرکز و میرها ناشی از بیماری‌های غیر واگیر است و در این راستا، برنامه جامع سلامت تدوین می‌شود.

وی بابیان اینکه نیمی از بیماری‌ها قابل‌پیشگیری و اصلاح است و می‌توان هزینه‌های آن را کاهش داد با اشاره به سند بالادستی در پیشگیری از بیماری‌های غیر واگیر بیان داشت: فشارخون یکی از مهم‌ترین علل مرگ‌ومیر است و می‌توان آن را ۳۰ درصد کاهش داد.

جان بابایی، مصرف دخانیات و الکل را از دیگر علل بیماری‌های غیر واگیر دانست و گفت: روند افزایشی مصرف الکل نیز در کشور ازجمله چالش‌ها است.

وی حوادث ترافیکی از دیگر علل مرگ‌ومیر برشمرد و گفت: مرگ‌ومیر ناشی از اعتیاد نیز از دیگر چالش‌ها و مشکلات است.

جان بابایی امنیت و سلامت روان را از دیگر مقوله‌های مهم بیان کرد و گفت: طبق آمار به ازای هر پنج نفر مرد یک نفر دچار اختلالات رفتاری و روانی هستند.

جان بابایی، چاقی را یکی از مهم‌ترین مشکلات برشمرد و گفت: چاقی یکی از معضل‌های دیرینه استان است و علاوه بر این دیابت نیز از مشکلات است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران تصریح کرد: مازندران درزمینهٔ ساماندهی برنج و سموم کشاورزی سرمایه‌گذاری خوبی انجام داده است و کارگروه سلامت نیز در این راستان تلاش می‌کند.

جان بابایی ادامه داد: باید تلاش کنیم تا عوامل بیماری‌های غیر واگیر را کاهش دهیم و نسبت به پیشگیری از آن تلاش کنیم.

کد خبر 3711799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha