۲۵ تیر ۱۳۹۵، ۱۱:۴۶

واکنش جهانی به کشتار شهر «نیس»/ تاکید بر لزوم مبارزه با تروریسم

واکنش جهانی به کشتار شهر «نیس»/ تاکید بر لزوم مبارزه با تروریسم

حادثه تروریستی که شب گذشته ۸۴ نفر از شهروندان فرانسه را به کام مرگ فرستاد، بار دیگر لزوم مبارزه با تروریسم را به رهبران جهان یادآور شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رسانه های خارجی، حادثه شب گذشته شهر «نیس» که بار دیگر بعد از گذشت هشت ماه از حملات تروریستی «پاریس» مردم فرانسه را در بهت و حیرت فرو برد، تا به این لحظه واکنش های شماری از رهبران جهان را به دنبال داشته است.

در همین راستا، «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا با انتشار بیانیه ای ضمن همدردی با خانواده قربانیان که تعداد آنها به ۸۶ نفر رسیده است، این حادثه را یک حمله تروریستی وحشتناک توصیف و آن را محکوم کرد.

از سوی دیگر، «لی ککیانگ» نخست وزیر چین نیز که برای شرکت در یازدهمین نشست اقتصادی آسیا – اروپا در شهر «اولان باتور» مغولستان به سر می برد، به نمایندگی از کشورش تاسف عمیق خود را از این حادثه ابراز داشت.

این نشست با حضور جمعی دیگر از شخصیت های برجسته سیاسی با یک دقیقه سکوت به احترام قربانیان حادثه نیس آغاز شد. در همین راستا، «کریستین جانسن» وزیر امور خارجه دانمارک نیز از این حادثه به عنوان دلیلی برای همکاری مشترک در سطوح جهانی و اروپایی در راه مبارزه با تروریسم یاد کرد و از تعهد کشورش در این زمینه سخن گفت.

«دونالد تاسک» رئیس شورای اروپا نیز از روز کشتار مردم نیس یه عنوان روزی غم انگیز برای فرانسه و اروپا یاد کرد و از همبستگی اتحادیه با مردم و دولت فرانسه سخن گفت.

از سوی دیگر، «شینزو آبه» نخست وزیر ژاپن نیز تروریستی بودن این حادثه را غیر قابل تحمل توصیف کرده و تاسف عمیق خود را نسبت به بازماندگان حادثه ابراز داشت.

«پارک گئون های» رئیس جمهوری کره جنوبی نیز از اعضای حاضر در نشست اولان باتور خواست تا نقشی سازنده در مبارزه با تروریسم ایفا کنند.

در حادثه تروریستی شب گذشته در شهر نیس مردی ۳۱ ساله که گفته می شود تونسی تبار است با راندن کامیون در مسافتی حدود دو کیلومتر در امتداد ساحل و در میان جمعیتی که برای تماشای مراسم آتش بازی جشن ملی فرانسه گرد آمده بودند، شمار زیادی را کشته و زخمی کرد. همچنین گفته می شود وی پیش از کشته شدن به دست پلیس فرانسه به روی مردم آتش گشود.

طبق آخرین اعلام وزارت کشور فرانسه، شمار کشته شدگان تا این لحظه به ۸۴ نفر رسیده و حال ۱۸ نفر از ۱۳۰ زخمی شده این ماجرا نیز وخیم گزارش می شود.

کد خبر 3713807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha