۲۷ تیر ۱۳۹۵، ۱۴:۳۵

معاون جهاد کشاورزی گلستان:

گلستان رتبه اول تولید دانه های روغنی کشور را کسب کرد

گلستان رتبه اول تولید دانه های روغنی کشور را کسب کرد

گرگان- معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان گلستان گفت: گلستان رتبه اول تولید دانه های روغنی کشور را کسب کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سهراب سهرابی، ظهر یکشنبه، در کارگاه آموزشی انتقال دانش فنی تولید آفتابگردان غیر هیبرید رقم لاکومکا اظهار کرد: هم‌اکنون ۷۳۰ هزار هکتار از اراضی استان زیر کشت محصولات باغی و زراعی است.
وی با بیان این  که از مجموع سطح زیر کشت استان گلستان ۷۰۰ هزار هکتار زراعی و مابقی باغی هستند، افزود: در کشت گندم استان گلستان با تولید بیش از یک‌میلیون تن رتبه نخست کشور را به دست آوردیم.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان گلستان تصریح کرد: در دانه‌های روغنی با ۵۰ درصد سطح زیر کشت رتبه اول کشور و در کشت برنج و پنبه نیز رتبه سوم کشور را داریم.

سهرابی گفت: در حوزه شیلات و آبزیان، گوشت و شیر نیز رتبه دوم کشور را داریم و در افق ۱۴۰۰ استان گلستان نقش کلیدی در امنیت غذایی کشور ایفا می‌کند.

به گفته وی، در این افق باید سطح زیر کشت گندم و غلات را کاهش دهیم و در عوض کشت دانه‌های روغنی و پنبه را افزایش دهیم و در این راستا چاره‌ای جز رفتن به سمت کشت تناوبی دانه‌های روغنی نداریم.

سهرابی بابیان اینکه، از سال ۴۷ نخستین ارقام گندم و دانه‌های روغنی در استان گلستان کشت شد، اظهار کرد: ماشین‌آلات لازم را در این زمینه‌داریم و باید بتوانیم زراعت آفتابگردان را نیز افزایش دهیم.

وی تصریح کرد: رسیدن به ۷۰ درصد خوداتکایی برای استان ما هدف‌گذاری شده که به‌سوی آن پیش می‌رویم.

کد خبر 3715804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha