۳۱ تیر ۱۳۹۵، ۱۹:۵۰

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی:

خراسان شمالی ۱۸۰۰ بیمار اعصاب و روان دارد/ لزوم احداث بیمارستان

خراسان شمالی ۱۸۰۰ بیمار اعصاب و روان دارد/ لزوم احداث بیمارستان

بجنورد- مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی بر ضرورت احداث بیمارستان اعصاب و روان دولتی برای مراقبت از بیماران حاد روانی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا الله وردی عصر امروز در دیدار با فرمانده انتظامی خراسان شمالی اظهار کرد: بهزیستی خراسان شمالی متولی ساماندهی بیماران اعصاب و روان مزمن در بخش درمان و توانبخشی است.

وی افزود: هم اکنون بیماران اعصاب و روان استان به دلیل نبود چنین مرکزی در استان به استان‌های همجوار اعزام می‌شوند که این وضعیت مشکلات متعددی را برای خانواده این بیماران ایجاد می‌کند.

الله وردی با بیان اینکه هم اکنون یک هزار و٨٠٠ بیمار اعصاب و روان در خراسان شمالی  شناسایی شده، تصریح کرد: شماری از این بیماران دچار بیماری حاد روانی هستند که باید در بیمارستان‌های اعصاب و روان بستری شوند.

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی سیاست‌های سال جاری این اداره کل را پیشگیرانه و اجتماع محور عنوان کرد و گفت: برای تحقق این امر باید از مشارکت بیشتر اقشار و دستگاه‌های اجرایی به ویژه نیروی انتظامی استفاده کرد.

اله وردی شمار افراد تحت پوشش بهزیستی خراسان شمالی را قریب به ٨۵هزار نفرعنوان کرد و گفت: به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی و تسریع در ارائه خدمات، بخش خصوصی باید وارد عمل شود.

وی با اشاره به ساماندهی کودکان خیابانی به عنوان یکی از وظایف بهزیستی اظهار کرد: اکثر کودکان خیابانی این استان به مناطق حاشیه‌ای و آسیب خیز تعلق دارند و بیشترآنان نیز دارای خانواده هستند.

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی تصریح کرد: کودکان خیابانی در این استان فارغ از وابستگی به گروه‌های شبکه‌ای، بیشتر به دلیل مشکلات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در سطح شهر اقدام به فعالیت‌هایی مانند آدامس فروشی، وزن کشی و... می‌کنند.

کنترل و پیشگیری بهترین گزینه برای کاهش آسیب‌های اجتماعی 

فرمانده انتظامی خراسان شمالی نیز در این دیدار، انجام اقدامات مکمل نیروی انتظامی و بهزیستی را در سالم سازی جامعه و کاهش آسیب‌های اجتماعی موثر دانست.

سردار علیرضا مظاهری گفت: با توجه به رشد جمعیت کشور در دهه‌های اخیر، جمعیت زندانیان نیز به شدت افزایش یافته است و بنابراین می‌طلبد که با کنترل این وضعیت و انجام اقدامات پیشگیرانه، آسیب‌های اجتماعی در جامعه کاهش یابد.

وی تصریح کرد: متاسفانه آسیب‌هایی مانند طلاق، اعتیاد، سرقت، قتل و ... بنیان و نهاد مقدس خانواده را سست و بعضا از هم پاشیده است.

سردار مظاهری راه اندازی دو مرکز سرپناه شبانه زنان و مردان توسط بهزیستی را از اقدامات بسیار خوب این نهاد عنوان کردو گفت: با ارائه خدمات مناسب در این مراکز، تاحدودی از بروز آسیب‌های اجتماعی جلوگیری می‌شود.

وی با اعلام آمادگی نیروی انتظامی استان برای همکاری در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی با بهزیستی استان تصریح کرد: ارائه خدمات مشاوره‌ای نیز در کاهش آسیب‌هایی همچون طلاق موثر است.

سردار مظاهری اظهار کرد: با مشاوره مددکاران ناجا در مراکز مشاوره استان ٨۵ درصد پرونده‌های ارجاعی به این مراکز منجر به سازش شده است.

فرمانده انتظامی خراسان شمالی گفت: به منظور ارائه عملکرد بهتر و تسریع در امور امسال مراکز مشاوره‌ای نیز در پلیس‌های تخصصی استان از جمله پلیس آگاهی، اطلاعات و... فعال می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، در این دیدار تفاهم نامه‌ای در خصوص همکاری و مشارکت در زمینه خدمات مشاوره‌ای، فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی، تبادل اطلاعات و بهره گیری از ظرفیت‌های موجود با توجه به اهداف، تعهدات و امکانات طرفین، بین فرماندهی انتظامی خراسان شمالی و بهزیستی استان منعقد و امضاء شد.

کد خبر 3720033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha