۳ مرداد ۱۳۹۵، ۱۳:۲۰

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمانشاه:

سرانه آموزش مهارت در استان کرمانشاه بیشتر از میانگین کشوری است

سرانه آموزش مهارت در استان کرمانشاه بیشتر از میانگین کشوری است

کرمانشاه- مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمانشاه گفت: از نظر سرانه آموزش مهارت جزو استان های اول و جلوتر از میانگین کشوری هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، داوود ناصری امید پیش از ظهر امروز یکشنبه در دیدار مسئولان و کارکنان فنی و حرفه ای استان کرمانشاه با آیت الله علما که در دفتر امام جمعه کرمانشاه برگزار شد، با اشاره به فعالیت های این اداره کل، گفت: هم اکنون حدود ۵۰۰ نفر پرسنل  در مراکز دولتی ما در استان فعالیت دارند.

وی افزود: ۲۲ مرکز فنی و حرفه ای دولتی خواهران و برادران در استان داریم که در کنار آن ۳۵۰ آموزشگاه خصوصی نیز ارائه خدمت می کنند.

مدیر کل فنی و حرفه ای استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: سالیانه ۸.۵ میلیون نفر ساعت تعهد آموزشی داریم که برابر ۴۰ هزار نفر دوره  است که البته با توجه به آمار بیکاری استان می طلبد که ما فعالیت بیشتری داشته باشیم.

ناصری امید خاطر نشان کرد: هم اکنون از نظر سرانه آموزشی از میانگین کشور بالاتر بوده و جزو استان های اول هستیم و آمار ۱۰۶ درصدی را در تحقق عملکرد داشته ایم.

این مسئول خاطر نشان کرد: آموزش ما در روستاها ۱۵ ساعت و در شهرها ۱۰ ساعت است که البته  این میزان به تناسب جمعیت مناسب نیست.

ناصری امید اشاره ای به احداث دهکده مهارت در سه شهرستان استان داشت که ظرف ۸ ماه به نتیجه رسیده است.

مدیر کل فنی و حرفه ای استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: مرکز هایتک ما نیز یکی از مراکز منحصر به فرد در کشور است که در غرب کشور، حتی دانشگاه ها تجهیزات این مرکز را ندارند.

ناصری امید با گلایه از دانشگاه ها برای استفاده از کارگاه ها پیشنهاد داد که دانشگاه ها بیش از این از ظرفیت کارگاه ها برای دوره های عملی استفاده کنند.

وی همچنین با ارائه آموزش های فنی به روستائیان در راستای توانمند سازی آنان اشاره کرد و  یادآور شد: در این راستا سال گذشته ۶۰۰ هزار نفر ساعت آموزش ارائه دادیم.

مدیر کل فنی و حرفه ای استان کرمانشاه همچنین از ایجاد ۲۰ کارگاه فنی و حرفه ای در زندان های استان خبر داد و افزود: بازگشت افراد مهارت دیده در زندان، به زندان ها کمتر از دو درصد بوده است.

موازی کاری در آموزش مهارت مانع از نتیجه بخشی سرمایه گذاری در این حوزه می شود

ناصری امید همچنین از ایجاد کارگاه هایی در پادگان ها، جوار صنایع و دانشگاه ها خبر داد و گفت: آموزش های موازی توسط دیگر دستگاه ها یکی از عواملی است که باعث شد سرمایه گذاری در این بخش نتیجه مورد نظر را ندهد، چرا که ما آموزش های آنها را به لحاظ استاندارد قبول نداریم.

وی یادآور شد: هم چنین ما کار سنجش کارگران ساختمانی، قالیبافان و... را انجام می دهیم و سال قبل ۱۰۰ هزار نفر سنجش انجام دادیم که ۷۰ درصد اینها قبول داشتند.

مدیر کل فنی و حرفه ای استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: برگزیدگان شهرستانی المپیاد بین المللی مهارت نیز اینجا حضور دارند که در هفته آینده در مرحله استانی رقابت می کنند تا به مرحله کشوری و سپس بین المللی راه یابند.

ناصری امید افزود: این افراد در ۲۷ رشته مهارتی چون آجرکاری، کاشیکاری و مکانیکی با یکدیگر رقابت کرده اند.

گفتنی است، در این مراسم لوح های تقدیر این برگزیدگان توسط آیت الله علما اهدا شد.

کد خبر 3722051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha