۶ مرداد ۱۳۹۵، ۹:۱۱

با استقبال گسترده مردم؛

شهید یزدانی پس از ۳۵ سال به زادگاهش برگشت/ تشییع ۲ شهید گمنام

شهید یزدانی پس از ۳۵ سال به زادگاهش برگشت/ تشییع ۲ شهید گمنام

بوشهر - در آیینی با حضور مردم شهیدپرور بوشهر، پیکر مطهر شهید یزدانی پس از ۳۵ سال به زادگاهش برگشت و دو شهید گمنام نیز تشییع شد تا در شهرستان دیر خاکسپاری شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، پیکر پاک و مطهر سه شهید دوران دفاع مقدس صبح چهارشنبه در میان استقبال گسترده و پرشور مردم قدرشناس استان وارد بوشهر شد تا یک شهید در دشتستان و دو شهید گمنام نیز در شهرستان دیر خاکسپاری شوند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: مردم استان بوشهر همواره حضوری گسترده و پرشور در مراسمات شهدا داشته‌اند و امروز نیز شاهد این حضور و استقبال هستیم.

غلامحسین خسروی اضافه کرد: مردم شهید پرور بوشهر امروز از سه شهید دوران دفاع مقدس استقبال کردند که یکی از این شهدا پس از ۳۵ سال شناسایی و به وطن برگشته است و دو شهید دیگر نیز گمنام هستند.

وی بیان کرد: شهید حیدر یزدانی از نخستین شهدای شهرستان دشتستان در دوران دفاع مقدس است که در سال ۵۹ در سن ۲۲ سالگی عازم جبهه شد و به شهادت رسید که پس از تفحص، هویت این شهید از طریق آزمایش دی‌ان‌ای شناسایی شد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر ادامه داد: مراسماتی با حضور شهید یزدانی در بوشهر و دشتستان برگزار می‌شود و عصر روز پنجشبه مراسم خاکسپاری پیکر این شهید در زادگاهش روستای قلعه سفید دشتستان برگزار خواهد شد.

وی افزود: دو شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس که یکی سال ۶۵ در عملیات کربلای ۴ در منطقه جزیره ام‌الرصاص و دیگری سال ۶۷ در منطقه عمومی فاو به شهادت رسیدند نیز صبح شنبه ۹ مرداد در شهر دوراهک شهرستان دیر خاکسپاری می‌شوند.

کد خبر 3724901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha