۱۱ مرداد ۱۳۹۵، ۲۲:۱۹

در نخستین جشن انجمن جلوه‌های ویژه سینما

مدیران جلوه‌های ویژه تقدیر شدند/ ۶ ساعت با زنده یاد شریفی‌راد

مدیران جلوه‌های ویژه تقدیر شدند/ ۶ ساعت با زنده یاد شریفی‌راد

نخستین جشن انجمن جلوه های ویژه سینما با تقدیر از فعالان این عرصه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، نخستین جشن انجمن جلوه های ویژه سینما عصر امروز دوشنبه یازدهم مرداد ماه در سالن پرنس و با حضور اهالی سینما برگزار شد. ایمان کرمیان دبیر نخستین جشن انجمن جلوه‌های ویژه سینما در ابتدای این مراسم گفت: شغل و پیشه این صنف به ظاهر خشن، به دلیل برخی از حوادث عزیزان بسیاری را از دست داده است. امیدوارم با توجه بیشتر به تجربیات و اهمیت نیروی انسانی دیگر شاهد حوادثی چون از دست دادن زنده یاد جواد شریفی راد و یا جعفر ریاضی مهر نباشیم.

وی ادامه داد: اولین جشن مستقل جلوه‌های ویژه میدانی سینمای ایران را آغاز می کنیم تا شاید آغازی دوباره و با تفکر با حمایت های همیشگی مقامات سینما داشته باشیم.

محسن روزبهانی رئیس انجمن جلوه های ویژه در ادامه این مراسم گفت: انجمن ما شبیه دیگر انجمن ها نیست. ما می توانیم مانند دیگر انجمن ها خوب حرف بزنیم اما خوشحالم که نخستین جشن جلوه های ویژه سینما برگزار می شود.

در این مراسم از مرتضی رمضانی و حمید ترکمان دستیاران مدیران جلوه های ویژه سینما تقدیر شد.

ناصر عنصری قائم مقام خانه سینما نیز در بخش دیگری از این مراسم گفت: شغل جلوه های ویژه میدانی، کار بسیار سخت و حساسی در ساخت فیلم است و دقت و توجه خاصی را می طلبد و یکی از توصیه هایی که معمولا به دوستانم در این رشته در خانه سینما می کنم این است که در کنار تجربه ای که به دست می آورند حتما خود را به علم این رشته مطلع کنند و دانش مناسب این کار را بیاموزند تا دیگر شاهد حادثه های دلخراش در عرصه جلوه های ویژه نباشیم.

کرمیان در بخش دیگری از این مراسم با اشاره به اینکه این صنف همیشه مهجور مانده است توضیح داد: توقع داشتیم تا دوستان جامعه سینمایی لطف بیشتری نسبت به این صنف داشته باشند. این صنف، صنف مظلومی است و امیدوار بودیم که نگاه مهربانانه نسبت به این صنف داشته باشند.

وی در بخش دیگری با اشاره به حضور علیرضا رضاداد بیان کرد: این صنف تنها ۶۶ عضو دارد و ما نیازمند آن هستیم که بیمه شویم. امیدوارم حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی نسبت به این صنف محبت بیشتری داشته باشد.

در این مراسم کتاب «حرفه ای» نوشته مرتضی قاضی که برگرفته از خاطرات زنده یاد جواد شریفی راد است به حاضران معرفی شد و محسن محمدی مدیرکل روابط عمومی خبرگزاری مهر و مسئول انتشارات رسانه مهر گفت: کتاب «حرفه ای» یک افتخار بزرگ برای خبرگزاری مهر است. انتشار این کتاب یکی از بهترین آثاری است که در خبرگزاری مهر منتشر شده است.

وی افزود: خوشبختانه چاپ اول و دوم این کتاب با استقبال قابل توجهی همراه شد و چاپ سوم آن نیز به تازگی منتشر شده است. این را هم باید اضافه کنم که ان شاءالله با ترجمه بخش هایی از  این کتاب،  «حرفه ای» در نمایشگاه کتاب فرانکفورت آلمان نیز معرفی خواهد شد.

مسئول انتشارات رسانه مهر در پایان صحبت های خود نظر به استقبال خوب خانه سینما و هنرمندان از کتاب حرفه ای گفت: از آنجا که این کتاب انعکاس تجربیات ارزشمند زنده یاد شریفی راد در دوران خدمت در نیروی هوایی است توقع داشتیم عزیزان نیروی هوایی هم نسبت به این اثر و بهره برداری لازم از آن اقدام کنند که متاسفانه تا به امروز هیچ درخواستی اعلام نشده است.

مرتضی قاضی نویسنده کتاب «حرفه ای» نیز گفت: ۶ ساعت با زنده یاد شریفی راد در حیاط بنیاد روایت فتح گفتگو کردم و بعد از فوت وی تصمیم به چاپ این کتاب گرفتم. گفته های زنده یاد شریفی راد به قدری روان بود که من در عرض ۱۵ روز این کتاب را نوشتم.

در این برنامه بنا به درخواست خانواده زنده یاد شریفی راد بخش هایی از کتاب حرفه ای توسط بهمن وخشور روخوانی شد و در پایان این مراسم نیز از نادر میرکیانی، مصطفی رستگار و ایمان کرمیان مدیر جلوه های ویژه میدانی تقدیر شد.

کد خبر 3729330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha