۱۳ مرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۲۲

نحوه تقسیم درآمدها مشخص شد

صاحبان مجوز «سند» ۴۰ درصد سهم دارند/ دارندگان محتوا ۶۰ درصد

صاحبان مجوز «سند» ۴۰ درصد سهم دارند/ دارندگان محتوا ۶۰ درصد

مدیر عامل موسسه رسانه های تصویری از مشخص شدن سهم درآمد دارندگان محتوا و صاحبان مجوز VOD (سند) خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مصطفی ابطحی مدیر عامل موسسه رسانه های تصویری با اشاره به برگزاری هفتمین جلسه شورای سیاستگذاری VOD (سند) گفت: در این جلسه که با حضور نمایندگان شورای عالی تهیه کنندگان، نمایندگان شرکت های دارای مجوز VOD (سند) در محل موسسه رسانه های تصویری تشکیل شد پس از گفتگو و رایزنی های بسیار در خصوص نحوه تقسیم درآمد ناشی از نمایش فیلم روی سامانه VOD (سند)، مقرر شد که درآمد حاصل به نسبت ۶۰ درصد برای دارندگان محتوا و تهیه کنندگان و ۴۰ درصد برای دارندگان مجوز VOD (سند) پس از کسر حق السهم سازمان تنظیم مقررات، تقسیم شود.

وی توضیح داد: این جمع بندی نتیجه اقدامی بود که خوشبختانه با تفاهم کامل میان دارندگان محتوا و دارندگان مجوز سند اتخاذ شد.

مدیرعامل موسسه رسانه های تصویری تاکید کرد: در این میان موسسسه رسانه های تصویری نیز برای صیانت از حقوق تهیه کنندگان و دارندگان محتوا به عنوان ناظر در نحوه تعیین حق السهم سازمان تنظیم مقررات، نظارت خواهد داشت.

وی توضیح داد: این تصمیم گیری منظومه مدل اقتصادی راه اندازی سامانه VOD (سند) را تکمیل و حقوق همه دست اندرکاران اعم از تولیدکنندگان و نیز شرکت های تجمیع کننده را تعیین می کند. با اتخاذ این تصمیم همه بخش های دخیل در سامانه سند با قوت و هماهنگی مطلوب تلاش های خود را برای تقویت سامانه VOD(سند) انجام خواهند داد.

این مدیر سینمایی بیان کرد: در این جلسه همچنین در خصوص محتوای صلح نامه میان شرکت های تجمیع کننده و دارندگان مجوز سند از یک طرف و دارندگان محتوا از سوی دیگر تبادل نظر و با تصویب مفاد این صلح نامه راه برای اجرایی شدن توافق میان تولیدکنندگان سینمایی با دارندگان مجوز سند فراهم شد.

ابطحی در پایان گفت: در این جلسه که با حضور منوچهر شاهسواری و علیرضا داوودنژاد به عنوان نمایندگان شورای عالی تهیه کنندگان تشکیل شد، داوودنژاد پیشنهادات خود را در خصوص اهداف، اصول و روش های نهضت تولید محتوا را بیان کرد و مقرر شد با تشکیل کارگروه نهضت تولید محتوا با حضور نمایندگان همه صاحبان محتوا اعم از فیلم و موسیقی، اقدامات عملی برای افزایش تولید فیلم های سینمایی و محتوای سمعی بصری صورت گیرد.

کد خبر 3730951

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha