۱۶ مرداد ۱۳۹۵، ۱۹:۰۵

نزدیک شدن کشتی های گشتی مسلح چین به ژاپن

نزدیک شدن کشتی های گشتی مسلح چین به ژاپن

وزارت خارجه ژاپن در بیانیه ای، نسبت به آنچه که این کشور نزدیک شدن کشتی های گشتی چین به آبهای ژاپن می خواند به شدت اعتراض کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، دولت ژاپن امروز به دلیل انجام گشت های دریایی نظامی چین در شرق دریای چین و محدوده جزایر مورد مناقشه میان چین و ژاپن، اعتراض خود را به طور رسمی نسبت به سیاست های پکن در این خصوص اعلام کرد.

بر اساس این گزارش، بیانیه وزارت خارجه ژاپن پس از آن صادر شد که گارد ساحلی این کشور از حضور ۶ کشتی جنگی متعلق به نیروی دریایی چین به همراه ۲۳۰ قایق ماهیگیری چینی در آبهای مورد مناقشه دو کشور و حوالی جزایر تحت کنترل ژاپن در این آبها، یعنی جزایر «سنکاکو» خبر داد، جزایری که چین آنها را «دیائویو» می خواند.

در بیانیه صادر شده از سوی وزارت خارجه ژاپن، این کشور ضمن مسلح خوانده شدن سه کشتی گشتی متعلق به چین، از این کشور خواسته شده تا کشتی های خود را از منطقه به بیرون ببرد.

در این بیانیه همچنین اعلام شده که کشتی های نیروی دریایی هیچگاه تا این اندازه به آبهای چین نزدیک نشده اند.

گفتنی است درگیری های لفظی و انجام اقدامات محرک از سوی چین و دیگر همسایگانش علیه یکدیگر، از زمان اعلام رای دادگاه لاهه به نفع فیلیپین و متعاقب آن، مخالفت شدید دولت چین با این رای به شدت افزایش یافته است.

کد خبر 3732535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha