۱۵ مرداد ۱۳۹۵، ۱۵:۳۹

امام جمعه بجنورد:

هنر تئاتر بهترین ابزار برای انتقال پیام‌های دینی است

هنر تئاتر بهترین ابزار برای انتقال پیام‌های دینی است

بجنورد - امام جمعه بجنورد گفت: تئاتر رضوی ترویج کننده ارزش‌های معنوی و بهترین ابزار برای انتقال پیام های دینی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مرکز استان که در محل مصلی امام خمینی(ره) برگزارشد، گفت: هنرتئاتر، هنری متعالی  وانسان ساز است که اگر در خدمت ارزش‌های معنوی و فرهنگ پرباررضوی قرارگیرد، نقشی والا و شایسته در جامعه ولایی ایفا می‌کند.

امام جمعه بجنورد با اشاره به آغاز برگزاری یازدهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی در این استان اظهار کرد: با تلاش مسئولان، زمینه‌های برگزاری این جشنواره از ماه‌های گذشته در این استان آغاز شده و امروز شاهد برگزاری این جشنواره در استان باب الرضا(ع) و گنجینه معرفت‌ها هستیم.

حجت الاسلام یعقوبی افزود: این جشنواره که در دهه کرامت برگزار می‌شود روزنه‌های جدیدی را برای انعکاس سیره رضوی، با کلام هنر فراهم کرده است.

وی تصریح کرد: این جشنواره در قالب هنر فاخر، فرهنگ امامت و ولایت و سیره ائمه طاهرین به ویژه سیره هشتمین امام شیعیان جهان حضرت علی بن موسی الر ضا(ع) را در معرض افکارعمومی قرار خواهد داد.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی اظهار کرد: هنر و هنرمند می‌تواند ارزش‌های دینی و اسلامی را  به صورت زیبا و در قالب هنر متعهد به جامعه عرضه کند.

وی تصریح کرد: هنر تئاتر یک رسانه هنری است که با توجه به زوایای زیبایی شناسی و متمدنانه، اندیشه‌های خالق آن را با مخاطبین خود در میان می‌گذارد.

حجت الاسلام یعقوبی تصریح کرد: هنرتئاتر، هنری متعالی  وانسان ساز است که اگر در خدمت ارزش‌های معنوی و فرهنگ پرباررضوی قرارگیرد، نقشی والا و شایسته در جامعه ولایی ایفا می‌کند.

خطیب نماز جمعه بجنورد با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری در خصوص برجام اظهارداشت: تجربه نشان داده است که  مذاکره با آمریکا اثری جز خسارت برای ملت ایران نداشته است.

وی نقض عملی برجام از سوی آمریکا را خیانت به ملت ایران دانست و گفت: البته آمریکای جنایتکار که با تمام این خیانت ها، رو به اضمحلال و نابودی است.

امام جمعه بجنورد در ادامه با اشاره به روز ۱۷ مرداد روز شهادت شهید صارمی و روز خبرنگار اظهار کرد:  خبرنگاران در جهت انعکاس واقعیت‌های جامعه رسالت سنگین و خطیری دارند و باید تلاش کنند تا واقعیت‌ها را منصفانه منعکس کنند.

وی افزود: فعالان حوزه رسانه باید مراقب باشند که در بیان واقعیت‌ها سیاه نمایی و یا درشت نمایی نکنند بلکه نقاط ضعف و نقاط قوت‌ها را به خوبی بیان کنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی ایجاد امید در جامعه را یکی از هنرهای خبرنگاران دانست و گفت: خبرنگاران نباید ضعف‌ها را بیش از اندازه بزرگ کرده و در مقابل بیان نقاط قوت و خدمات موثر خدمتگزاران نظام را از یاد ببرند.

حجت الاسلام یعقوبی امانت داری و صداقت را دو شرط مهم در اطلاع رسانی دانست و گفت: رسانه‌ها باید دستگیر باشند نه مچ گیر.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی از مسئولان استان خواست تا از خبرنگاران و رسانه‌های استان به عنوان قشر مظلوم جامعه به نحو ممکن حمایت کنند.

وی همچنین از برگزاری همایش تجلیل از امامزادگان در این استان خبرداد و گفت: طی هفته آینده و برای نخستین بار همایش تجلیل از امامزادگان در این استان برگزار خواهد شد.

حجت ا لاسلام یعقوبی با اشاره به بیست و یکم مردادماه روز حمایت از صنایع کوچک خواستار رونق بخشیدن به صنایع کوچک و خرد شد و گفت: توجه به صنایع کوچک می‌تواند به اشتغال و اشتغال آفرینی جوانان کمک کند.

کد خبر 3732547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha