۲۴ مرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۵۹

دفتر آیت الله العظمی جوادی آملی در ارومیه افتتاح شد

دفتر آیت الله العظمی جوادی آملی در ارومیه افتتاح شد

ارومیه – همزمان با سالروز ولادت هشتیمن اخترتابناک امامت و ولایت دفتر آیت الله العظمی جوادی آملی در شهرستان ارومیه افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مدیر کل سابق تبلیغات اسلامی استان و مشاور استاندار آذربایجان غربی در آیین آغاز بکار این دفتر با بیان اینکه آیت الله العظمی جوادی آملی افتخار حوزه های علمیه جهان تشییع است گفت: برخورداری از شخصیت علمی و دینی ایشان بر کسی پوشیده نیست، چراکه این مرجع تقلید، آثار غنی و علمی بسیاری را در حوزه های مختلف گردآوری و منتشر کردند.

وی ادامه داد: بهره گیری از آثار این مرجع تقلید می تواند ظرفیت علمی و دینی خوبی را در جهت همدلی و وفاق شیعه و سنی و حتی ارامنه ایجاد کند تا همه بتوانند از آثار فاخر ایشان که از محضر امام راحل و علامه طباطبایی تلمذ کرده اند، برخوردار شوند.

حجت الاسلام فخری افزود: فعالیت و درخشش این عالم و مفسر قرآن کریم در حوزه علمیه قم و در سراسر جهان اسلام قابل توجه است؛ لذا بهره گیری از توان علمی و فکری این بزرگوار در بخش حوزه و دانشگاه دارای ثمرات و فوائد بسیاری است.

حجت الاسلام مرتضی جوادی آملی فرزند آیت الله جوادی املی نیز در  حاشیه افتتاح  این دفتر در گفتگو با خبرنگاران استانی با بیان اینکه از یکسال قبل حجت الاسلام فخری  از چهره ها و روحانیون به نام این استان دنبال افتتاح و راه اندازی این دفتر بودند تاکید کرد: پس از بررسی های فراوان و با توجه به شرایط این استان و علاقمندان زیاد حضرت ایت الله جوادی آملی و با هدف تقویت اتحاد و انسجام اقوام و مذاهب این استان و ترویج مباحث علمی و احکام اسلامی این دفتر افتتاح شد.

وی با تاکید بر اینکه در صدد راه اندازی دانشگاه و مرکز علمی و کلاس های تفسیر تسنیم که تاکنون ۴۰ جلد از آن انتشار یافته، افزود : آذربایجان غربی جزو استان های پیشرو برای ایجاد و راه اندازی این دفتر می باشد که امیدواریم در ترویج مبانی علمی و فقهی و نظری ایشان موفق عمل کنند.

حجت الاسلام جوادی آملی ادامه داد: دفتر آیت الله جوای آملی پیش از این در شهرهای قم، تهران، رشت، شیراز، شهرری و آمل آغاز به کار کرده و شهر ارومیه هفتمین شهر برای افتتاح دفتر بوده است.

وی در ادامه به اهداف راه‌اندازی این دفتر اشاره کرد و  ابراز کرد: پاسخگویی به مراجعات شرعی، اعتقادی و اخلاقی مردم استان آذربایجان غربی از اهداف گشایش دفتر آیت الله جوادی آملی در ارومیه است.

آیت الله عبدالله جوادی آملی (زادهٔ ۱۳۱۲، آمل)، فیلسوف، متأله، فقیه، اندیشمند، مفسر قرآن و مدرس حوزه علمیه قم و از مراجع تقلید شیعه ایرانی است.

وی سابقه عضویت مجلس خبرگان قانون اساسی، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، مجلس خبرگان رهبری، شورای عالی قضایی را داشته و سالها یکی از امامان جمعه موقت قم بوده است.

وی مؤسسه تحقیقاتی و نشر اسراء را به منظور پژوهش در رشته‌های مختلف علوم اسلامی و پاسخ گویی به شبهات موجود در اسلام در سال ۱۳۷۲ تأسیس کرده است. جوادی آملی در طی نیم قرن اخیر که به تدریس فقه، اصول، تفسیر، فلسفه و عرفان اشتغال داشته چندین هزار شاگرد پرورش داده است که برخی از آنان در حال حاضر از شخصیت‌های سیاسی و علمی ایران و برخی کشورهای اسلامی هستند.

برخی از آثار آیت الله جوادی آملی عبارتند از؛ قرآن در قرآن، توحید در قرآن، وحی و نبوت در قرآن، معاد در قرآن (۲ جلد)، سیره پیامبران در قرآن (۲ جلد)، سیره رسول اکرم در قرآن (۲ جلد)، مبادی اخلاق در قرآن، مراحل اخلاق در قرآن، فطرت در قرآن، معرفت شناسی در قرآن، صورت وسیرت انسان در قرآن، حیات حقیقی انسان در قرآن، هدایت در قرآن، امام مهدی موجود موعود و غیره می باشد.

پس از اتمام تحصیلات، فعالیت‌های وی بر تدریس و نشر معارف الهی متمرکز گردید و در سطوح و دوره‌های مختلف، شرح اشارات، شرح تجرید، شرح منظومه، شواهد الربوبیه، التحصیل، شفا، دوره کامل اسفار، تمهید القواعد، شرح فصوص الحکم، مصباح الأنس، درس خارج فقه، تفسیر موضوعی قرآن، تفسیر ترتیبی قرآن و… را تدریس نمود. اکنون نیز درس‌های تفسیر قرآن، خارج فقه و خارج اسفار وی ادامه دارد.

کد خبر 3740711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha