۱ شهریور ۱۳۹۵، ۲۱:۳۴

مدیرکل مشارکت های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان:

عقب ماندگی در ماموریت های حوزه جوانان/عملکرد دستگاه ها نادرست است

عقب ماندگی در ماموریت های حوزه جوانان/عملکرد دستگاه ها نادرست است

بیرجند- مدیرکل مشارکت های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان گفت: متاسفانه از بسیاری ماموریت ها در حوزه جوانان عقب هستیم و علت آن عمل نادرست دستگاه های متولی به وظایف است.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا حجتی دوشنبه شب در دوره تخصصی دانش افزایی سازمان های مردم نهاد کشور تحت عنوان حاشیه نشینی و مشارکت اجتماعی جوانان اظهار کرد: آینده جامعه به حرکت و جهت جوانان بستگی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه نشاط و امید جامعه با محوریت جوانان در پیشبرد برنامه های دولت موثر است، گفت: اگر جوانان امید و نشاط را از دست دهند جامعه دچار افسردگی خواهد شد.

حجتی با اشاره به اینکه شورای عالی جوانان با عضویت ۱۸ دستگاه متولی تشکیل شده است، افزود: متاسفانه از بسیاری ماموریت ها در حوزه جوانان عقب هستیم و علت آن عمل نادرست دستگاه های متولی به وظایف است.

تعلل در تصویب وظایف وزارت ورزش مطالبات جوانان را بی پاسخ گذاشته است

وی با بیان اینکه شرح وظایف وزارت ورزش و جوانان هنوز در دولت مصوب نشده است، بیان کرد: این امر باعث می شود مسائل مربوط به جوانان بدون پاسخ بماند و انباشت مطالبات در این حوزه افزایش پیدا می کند.

وی با بیان اینکه اصلی ترین ماموریت در حوزه ورزش و جوانان مشارکت اجتماعی جوانان است، تصریح کرد: در جوامع سنتی از جمله ایران دولت ها نفوذ کمتری در جامعه داشته اند و نهادهای اجتماعی می توانند در امر آموزش موثر واقع شوند.

وی با اشاره به اینکه نزاع در کشور سالانه هفت درصد افزایش پیدا می کند، گفت: متاسفانه جوانان راه های گفتگو را یاد ندارند و در این زمینه نهادهای مشارکت در جامعه می تواند بسیار موثر واقع شود.

حاشیه نشینی در صدر آسیب های اجتماعی

حجتی  با بیان اینکه سازمان های مردم نهاد می توانند در جامعه  توسعه پیدا کنند، ادامه داد: در مورد آسیب های جامعه باید کار فرهنگی انجام داد و سازمان های مردم نهاد باید در این زمینه اصلاح فرهنگی انجام دهد.

مدیرکل مشارکت های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه ۲۹ آسیب اجتماعی توسط وزارت کشور مطرح شده است، گفت: حاشیه نشینی در صدر آسیب های اجتماعی کشور قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه بین ۱۲ تا ۱۵ میلیون نفر حاشیه نشین در کشور وجود دارد، اظهار داشت: اگر چاره ای در این زمینه اندیشیده نشود می تواند موجب مخاطرات زیادی برای جامعه شود.

وی با بیان اینکه شخصیت افراد نباید شکسته شود، گفت: باید از مسیرهایی ورود کرد که احترام و کرامت فرد حفظ شود و راهکارها مبتنی بر توانمند سازی افراد انجام شود.

کد خبر 3749034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha